Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild][De fria kolonierna][Riglus III]3 km rakt ner

Startat av scorfen, 06 juli 2014 kl. 23:33

Föregående ämne - Nästa ämne

scorfen

Debuterar som forummedlem, rollspelare, legobyggare-för-fler-än-närmsta-familj och kommer ut som AFOL, allt i ett stort svep. Kul! Ursäktar mina grammatiska innovationer med mitt norska ursprung. Alla kommentarer, åsikter och kritik mottages med stor tacksamhet!

Bakgrund
Valkyria del 1
Valkyria del 2
Riglus

Valkyrias Argus D'Marco, dekorerad "krigshjälte", hans "bluff", "taktik" och "diplomati", hah. Allt vi ville var att sänka deras orättvisa skatter, dessa skatter som vårt folk blöder för, svälter för, varje dag. Vår "flotta", tre eskortjägare för våra malmlastare, pulveriserade innan de lämnade Riglus IV . Valkyrias enorma PR-maskin maler vidare, dygnet runt, deras starkaste vapen i detta osynliga krig. Vi blir behandlade som om pesten var på oss.

Men lojalitet stavas "p-e-n-g-a-r". Samfundet har uppmärksammat att Valkyria rustar. Det kommer inte tillåtas hur länge som helst. Som raka fria kolonister är inte Samfundet någon sorts ideal, men vi har en hel del "lojalitet" att tillgå och just nu måste vi prioritera vårt folks överlevnad.

Men det finns ljuspunkter. Vi bryter malm från flera hemliga gruvor än någonsin och smugglare flyttar kontraband i ett aldrig hitintills skådat tempo. Både metaller och oraffinerad svart kristall säljer både bättre och till bättre priser, vecka för vecka. Helst hade vi raffinerad kristallen själv, men sådan kapacitet finns än inte. Men universums skepp behöver sitt bränsle, och vi finns där för att förse dem.



Magnus den store

Välkommen, men representerar du fria eller samfundet. Mf i flesh är inte så vanligt än men en växande skara.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

scorfen

De fria kolonierna! Har uppdaterat trådnamnet. Tanken är att min "historia" ska reflektera den sida av Humlans lilla värld som han inte berättar och därmed blir den kanske lite mer ambivalent.  :)

Håller på att leta upp Part# nu och inser att huvudet kommer från 2014, så jag kan tänka mig att det är lite mer sällsynt. Kanske en följd av att ha bott nere i en gruva stora delar av Mf-livet!

lingonfil

Välkommen till forumet, lyckönskingar till ditt nya liv som AFOL och trevligt att ha dig med i Bortom Sol.

Bra storyn med. =)

Jag känner däremot att det inte är helt solklart vilket "vårt folk" är och exakt hur er konflikt med Valkyrias Argus D'Marco ligger till? Men det kanske klarnar framöver.

Gideon

Välkommen! Hoppas du kommer trivas här :)

Intressant inblick i skuggsidan av de fria kolonierna!

o0ger

Välkommen till Swebrick och Bortom Sol!

Kul att vi kan locka fram fler AFOLs ur garderoben ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Kul att du spinner vidare på en befintlig story (men loremastern i mig är rädd att det blir motsägelser, fast det blir det väll alltid när två sidor står mot varandra)

Snyggt bygge, speciellt om du nyss börjat bygga igen.
(Vad som driver rymdskepp är inte helt etablerat än men något ska man väll ha "raffinerad svart kristall" till. Handeln har nog ökat dramatiskt sedan porten kom för några år sedan.)

Välkommen x2
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

scorfen

Tack för uppmuntran alla!

Citat från: EpsilonEta skrivet 07 juli 2014 kl. 12:17
Kul att du spinner vidare på en befintlig story (men loremastern i mig är rädd att det blir motsägelser, fast det blir det väll alltid när två sidor står mot varandra)

Tänkte inte spinna så väldigt mycket längre på detta, eller iallafall inte så att det påverkar universum i stort. Så loremastern i dig behöver inte oroa sig så väldigt mycket! Behövde bara en bakgrundshistoria och lite personlig motivation varför en gruvkoloni funderar på att bygga både underjordiska spacedocks och köper vapen i något högre skala än vanligt. :)

humlan

Fick PM av Scorfen då han frågade om det är ok med mig att han bygger "andra sidan". Vill klargöra det här oxo att jag bara tycker det är kul att han vill bygga med mig  8)

Jag PM'ade tillbaka några tankar jag har på story och bakgrund, sånt som inte är officiellt känt ännu, utan får byggas fram :P

Kan bli kul det här, nu vill jag inte sitta på jobbet... Jag vill hem o bygga  ;D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.