Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebrick-byggen på LEGO Ideas

Startat av mechamike, 05 september 2013 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 30 maj 2017 kl. 18:51
Håller på att försök lägga upp ett nytt bygge på Ideas men fick besked om att det inte godkändes pga att det inkräktade på licens-teman (i detta fall SW). Har mailat dem och frågat då själva idén inte har något alls med SW att göra. Använde de minifigsen för att visa upp bygget bara. Tanken (som jag även beskrev i texten) är att man kan byta ut gubbarna till vilka som helst. Har inte fått något svar ännu men blir lite fundersam. Om jag lägger upp en ide med en räddningshelikopter, etc men som körs av darth vader, kan det väl inte anses inkräkta på SW-licensen då gubben bara är där som vilken minifig som helst? Anledningen att jag valde just SW-figs är helt enkelt att det är ett roligare sätt att visa upp idén på. Tankar?
Okej, jag tror jag förstår hur du tänkte, men det går ju inte på LEGO Ideas. Du använder en franchise med stor fanbase för att marknadsföra ditt bygge. Funkar inte.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: drdoddo skrivet 30 maj 2017 kl. 18:51
Håller på att försök lägga upp ett nytt bygge på Ideas men fick besked om att det inte godkändes pga att det inkräktade på licens-teman (i detta fall SW). Har mailat dem och frågat då själva idén inte har något alls med SW att göra. Använde de minifigsen för att visa upp bygget bara. Tanken (som jag även beskrev i texten) är att man kan byta ut gubbarna till vilka som helst. Har inte fått något svar ännu men blir lite fundersam. Om jag lägger upp en ide med en räddningshelikopter, etc men som körs av darth vader, kan det väl inte anses inkräkta på SW-licensen då gubben bara är där som vilken minifig som helst? Anledningen att jag valde just SW-figs är helt enkelt att det är ett roligare sätt att visa upp idén på. Tankar?
Gör om med andra gubbar och skicka in igen. O Gör med olika uppsättningar gubbar så ser man tydligt att det bara att ta det man har.

drdoddo

Så vilka gubbar e egentligen ok? Classic space? Cmf? Blandade SW, hobbit, etc? Tycker det är lite luddigt då dessa i min ide ska kunna bytas helt fritt. Samtidigt e d lite trist att promota sitt bygge med "tråkiga" figs...🤔

o0ger

Vill du att minifigurer ska ingå i din idé? Om inte, ha inte med minifigurer på bilderna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 31 maj 2017 kl. 17:38
Vill du att minifigurer ska ingå i din idé? Om inte, ha inte med minifigurer på bilderna.
Det är ett FOOSBALL table så det behövs minifigs men de är inte det centrala. Vill gärna ha med dem för att visa upp bygget på ett vettigt sätt.

o0ger

Aha, ok. Då tycker jag att du borde göra vanliga fotbollsspelare. Ett lag med röda tröjor, ett lag med blå. Gulisar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil


drdoddo

#142
Har sållat bort allt som har med SW att göra så ska snart göra ett nytt försök att få den accepterad...nu trilskas dock ideas-sidan med mig. Bilden som är den som presenterar bygget klipps av oklar anledning bort med ca 80%...man ser bara en hörnet. Har inte velat skicka in den till review ännu då jag inte vill riskera att den ser ut så när det är klart...nån annan som drabbats av detta? Never mind, la upp bilden igen och då verkade det fungera.

drdoddo

Nu är den äntligen uppe så gå gärna in och kika :)
Bjuder på en liten video (finns flera) för att demonstrera att det går att spela med det.



https://ideas.lego.com/projects/af695b10-cf66-4829-ad99-eec2600ecdeb

klosskillen

Tänkte presentera mitt (första) Lego Ideas-bygge som har legat uppe på Lego Ideas sedan i måndags (6 november 2017).

Det har titeln Steel Wheel Forest och hade från början egentligen ambitionen att vara ett Endor-träd, inspirerat av 10236 Ewok Village. Men Star Wars-temat ersattes med ett eget tema: kugghjul kombinerat med träd.

Här finns en demonstrationsvideo:



Jag bifogar också några bilder. Om du gillar projektet, gå gärna in och stöd det på

https://ideas.lego.com/projects/5348ee1c-ac2e-40a2-8415-f35773b0f11d

lingonfil

Orginellt och kul tema!

klosskillen


klosskillen

Mitt projekt har nu fått 100 supporters, vilket gör att jag har drygt 400 dagar att få ytterligare 900 personer intresserade av det hela. Stort tack till er som stöttat mitt lilla trädprojekt hittills!

Är det någon som har några tips på hur man når ut till möjliga supporters, antingen på nätet eller i verkligheten? Tacksam för alla tips jag kan få  :).

drdoddo

Citat från: klosskillen skrivet 21 november 2017 kl. 19:40
Mitt projekt har nu fått 100 supporters, vilket gör att jag har drygt 400 dagar att få ytterligare 900 personer intresserade av det hela. Stort tack till er som stöttat mitt lilla trädprojekt hittills!

Är det någon som har några tips på hur man når ut till möjliga supporters, antingen på nätet eller i verkligheten? Tacksam för alla tips jag kan få  :).
Nice :) varit inne å stöttat. Min erfarenhet (dock begränsad) är att otroligt mycket handlar om att få en bra start så man hamnar på topplistorna på deras hemsida. Fick typ 500 nya supporters på mitt steampunk-plan när jag var där. Sen dog det helt när den försvann därifrån. Så väääldigt mycket handlar som vanligt om att helt enkelt synas. Man kan posta i div grupper på FB men överlag är det riktigt svårt om man inte tilltalar en väldigt stor andel (typ populärt TV-program (big bang theory), mycket intressanta bitar/färger (fiskestugan), etc). Men lycka till!

klosskillen

Tack för supporten! Och tack för dina kommentarer kring Ideas, får se vad jag kan hitta på.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.