Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2018

Startat av o0ger, 14 augusti 2018 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Dags igen


SHIPtember 2018 by Simon  Liu, on Flickr

Vilka är med i år? Jag planerar att vara med.

Tänkte vi kan samla våra WIP-bilder i den här tråden.

Det finns en Dicord-server som man kan hänga på om man vill få lite tips/idéer/inspiration: https://discord.gg/UBqDFKz
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Vill ju såklart men risken för ett failtember är överhängande.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 14 augusti 2018 kl. 13:49
Vill ju såklart men risken för ett failtember är överhängande.
Så är det varje gång ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 14 augusti 2018 kl. 14:00
Citat från: Magnus den store skrivet 14 augusti 2018 kl. 13:49
Vill ju såklart men risken för ett failtember är överhängande.
Så är det varje gång ;)
Bara -14, -15 och -16. Förra året försökte jag inte ens.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Jag kan nog försöka med risk för failtember no1 😜

byStfn

Jag har nog äntligen tillräckligt med bitar i alla fall så jag ska se om jag kan vara med! :D

lingonfil

Jag har en plan.
Jag har bitar (tror jag iaf).
Jag har ordning på lego och bygghörna efter flytt
Allt är på plats egentligen. Om det inte blir av så måste jag nog erkänna att jag är inne i en dark age II.

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 15 augusti 2018 kl. 10:15
Jag har en plan.
Jag har bitar (tror jag iaf).
Jag har ordning på lego och bygghörna efter flytt
Allt är på plats egentligen. Om det inte blir av så måste jag nog erkänna att jag är inne i en dark age II.
Ok, ingen press, det är ok med dark age.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Kanske... Börjar bli lite sugen men brukar vara svårt med motivationen. Kom ju en ny expansion till World of Warcraft precis också...

janho

Jag är sugen också... Vi ska se om det funkar :-)

lingonfil

Skänk en tanke på att bygga ett SHIP som passar in i Exodus.

I min föreslagna Exodus del två så finns kanske möjligheter för designs som inte passade så bra i första iterationen.

Jag kommer förstås bygga mitt SHIP för Exodus. Men det kan hända att det inte blir ett SHIP utan flera mindre byggen istället. Man vet aldrig riktigt var man hamnar när man börjar bygga. =)

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 16 augusti 2018 kl. 10:56
Skänk en tanke på att bygga ett SHIP som passar in i Exodus.

I min föreslagna Exodus del två så finns kanske möjligheter för designs som inte passade så bra i första iterationen.

Jag kommer förstås bygga mitt SHIP för Exodus. Men det kan hända att det inte blir ett SHIP utan flera mindre byggen istället. Man vet aldrig riktigt var man hamnar när man börjar bygga. =)
Länk till design guidelines?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

#12
Det finns en Discord-server som man kan hänga på om man vill få lite tips/idéer/inspiration: https://discord.gg/UBqDFKz
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Godtfred

Min första skiss - tror nog jag håller mig till att bygga i plast och inte rita på papper i fortsättningen...



Tror nog att proportionerna ljuger lite, den lär bli mer utdragen. Men tanken att återanvända lite byggteknik från an annan raket, men i en oval form. Tiles-utåt är i vilket fall en riktlinje. Känns som att det behövs en intern technic-stomme för att bygget inte ska kollapsa.

Gissar att slutresultatet landar en bra bit från den här skissen, om den blir klar i tid.

o0ger

En stor sfär? Spännande, hur tänker du bygga den?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.