Kvartalstävling 2018:2: Nog med hjul - mera djur...

Startat av krakfot, 03 april 2018 kl. 12:57

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Så var det avgjort och resultatet blev:

1) Fem myror är fler än fyra elefanter


2) Tusenfoting


3) Guldlock och de tre björnarna



4) Annan fågel...


5) Får



Så har vintern sakta börjat släppa taget och vi går in i årets andra kvartal och därmed en ny tävling. Julen varar fram till påsk sägs det så nu får det vara slut på hjultema och fram med lite kycklingar och harar. Temat detta kvartal blir således att bygga djur istället för hjul. Jag tänker låta temat vara ganksa fritt denna gång så reglerna blir som följer:

Regler:
Denna gång funkar både fysiska och digitala bidrag.
Skalan och antal djur är fritt men alla djur skall vara av samma art.
Det skall vara djur som finns eller funnits på jorden (Inga sagodjur eller robotdjur).
max tre bilder på bidraget (max 1024*1024).

Deadline: 31 juni 2018

Tävlingen avgörs med omröstning på forumet.

Priser:
1)
2)
3)

Full Plate

Yay för att rimliga upplösningar på ens bilder äntligen tillåts :D

krakfot

Citat från: Full Plate skrivet 03 april 2018 kl. 17:41
Yay för att rimliga upplösningar på ens bilder äntligen tillåts :D

samt att det är största formatet som forumet tillåter så ingen kan skicka med för stora bilder...

Ozp

Citat från: krakfot skrivet 06 april 2018 kl. 10:27
Citat från: Full Plate skrivet 03 april 2018 kl. 17:41
Yay för att rimliga upplösningar på ens bilder äntligen tillåts :D

samt att det är största formatet som forumet tillåter så ingen kan skicka med för stora bilder...

Det gäller inte längre efter bildförminskningsfunktionen. Man kan ladda upp hur stora bilder som helst under 8 MB.

janho

Några frågor angående var är tillåtet eller inte:

1) Får man bygga människor/använda minifigs? Till exempel om jag vill bygga getter får man ha en herde eller inte?

2) Får man bygga verkliga djur som är sagolika? Till exempel får man bygga Bamse, som är en björn men som har kläder, bor i hus o.s.v?

Tack på förhand!

krakfot

Människor (minifigs mm) är tillåtna men det är djuren som ska vara "huvudattraktionen". Rena sagodjur typ drakar, sfinxar mm är inte tillåtna men om det är djur som fått kläder på sig typ padington, Bamse eller cirkushundar så är det tillåtet, Men är det mer människor med djurhuvud t.ex chimagubbar, varulvar mm är det inte tillåtet. Men till slut är det medlemmarna på forumet som bedömmer så gränserna är som vanligt inte helt knivskarpa.

janho

Citat från: krakfot skrivet 11 april 2018 kl. 10:13
Människor (minifigs mm) är tillåtna men det är djuren som ska vara "huvudattraktionen". Rena sagodjur typ drakar, sfinxar mm är inte tillåtna men om det är djur som fått kläder på sig typ padington, Bamse eller cirkushundar så är det tillåtet, Men är det mer människor med djurhuvud t.ex chimagubbar, varulvar mm är det inte tillåtet. Men till slut är det medlemmarna på forumet som bedömmer så gränserna är som vanligt inte helt knivskarpa.

Tack för klargörandet!

janho

Snabb fråga... Ska man posta sina bilder här? Det är bara en vecka kvar och ingen har postat ännu...


krakfot

det var tanken att de skulle postas här.

janho

Här kommer det första bidraget...

"Guldlock och de tre björnarna"

Och för första gången fick jag hjälp av mina döttrar för att bygga marken och träden (efter sina egna mönster).







Ozp

Mitt bidrag är elefanterna från det klassiska barnprogrammet "Fem myror är fler än fyra elefanter"




krakfot

Har fått frågan när den 31 juni infaller... Och det är ju 30 : e idag så den 31 måste väl vara imorgon (1 juli) så ingen känner sig lurad på sista dagen.

Skafte

Jag tänkte att jag skulle ha mer tid idag att bygga upp omgivning och ta nya bilder på tusenfotingen, men det kommer ju inte att hända. Så här är mitt bidrag.


Misa

Sent...kanske för sent...men här kommer mitt bidrag

Stig, som trott sig själv bo ensam i sin bur upptäcker att spegelbilden är en annan fågel, Hedda.
Och ja det blir kärlek vid första ögonkastet.

Som vanligt lyckas jag inte fota som jag vill...

Emma

Citat från: Skafte skrivet 01 juli 2018 kl. 17:31
Jag tänkte att jag skulle ha mer tid idag att bygga upp omgivning och ta nya bilder på tusenfotingen, men det kommer ju inte att hända. Så här är mitt bidrag.



Är det orange växelspakar?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.