Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Juli 2017 - arbetstråd

Startat av Anders67, 16 september 2017 kl. 10:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: 6_10 skrivet 26 juli 2017 kl. 20:59
Tillåt mig presentera Toot-toot och Bärge, två figurer som tillhör en egen serie med enklare byggen till de yngre byggarna. Instruktioner i 3D finns på BriXtar för de som är nyfikna. Har samma namn här som på BriXtar. Det går även att söka på #MiniBil för att hitta dem.





Go´kväll!

Anders67

#16
Citat från: colonel skrivet 29 juli 2017 kl. 22:33
Master Wu has become a legend of his own time, and now Ninjago City has built a memorial park to commemorate the youngest son of the first Spinjitzu master. The park is built on the ruins of the monastery - his childhood home.

Master Wu Memorial Park by spacecolonel, on Flickr

Bilder här: https://www.flickr.com/photos/spacecolonel/albums/72157684564825210

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 29 juli 2017 kl. 11:16
Alla städer med självaktning, och en del andra, har ett Dotto-tåg att frakta turister med.

Det är lite oklart vad de vill se i min stad – hotellet med avdankade rockartister, den galna tanten med alla katter eller det farliga kvarteret med gäng och skummisar?

Hur som helst, så här ser det ut:


[MOC] Dotto Train by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Dotto Train by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Dotto Train by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Fler bilder.

Anders67

#18
Citat från: colonel skrivet 26 juli 2017 kl. 23:51
Jag var tvungen att prova en gång mer att bygga en "Ninjago" hus.
Lite bättre den här gången...

Sensei Wu Mansion by spacecolonel, on Flickr

Fler photos här https://www.flickr.com/photos/spacecolonel/sets/72157684075538764

Anders67

Citat från: Emma skrivet 30 juli 2017 kl. 13:35
En flygande matta som Ture Sventon köpt av den osedvanligt trevlige herr Omar. Med på mattan är denna gång Lisa som spanar ut över landskapet och Lars som tjuvlånat pistolen ur temmelburken.

"Använd bara pitolerna i nödfall".

Kylskåpet Nordpoolen är en trogen följeslagare på Sventons resor, där förvaras alla semlor som han äter.

"Temlor från Rotas konditori" givetvis, eftersom det är det enda konditoriet som säljer fyllda semlor året om.


IMG_4771 by emma farm, on Flickr

Anders67

Citat från: stej123 skrivet 30 juli 2017 kl. 18:20

Vafalls!? Bobby Smiles lyckas ändå smita... Ett någon undermåligt utfört jobb av poliserna och Tintin kan jag tycka...


-Good bye!




Anders67

Citat från: colonel skrivet 25 juli 2017 kl. 17:03
Jag tyckar inte att jag har lyckats träffa den speciella LEGO Ninjago stil, därav namnet: NONjago!
Men det är väl inte dåligt - eller är det?

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 21 juli 2017 kl. 20:19
Citroën HY kom på tal i Swebricks motortråd, och nu har jag byggt en som fungerar som ambulerande brödbod.

Det är lätt att lura sig att det skulle vara enkelt att bygga ett fordon med helt raka, "obulliga" delar, men icke. Jag testade en hel del med wedge plates, men fick inte ihop det särskilt bra. Bilen var först åtta studs bred, men det såg för klumpigt ut, ungefär som en förstoppad bulldog. Jag minskade till sju studs, vilket förstås gjorde det lite knepigare.


[MOC] Citroën HY by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Citroën HY by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Citroën HY by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Fler bilder i albumet på Flickr.

Tillägg 23 juli
Nu finns den även som polisbil:


Citroën HY (police van) by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Citroën HY (police van) by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Tillägg 10 augusti
Den tredje, och sista (?), versionen av Citroën HY – en campingbil:


[MOC] Citroën HY Camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Citroën HY Camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Citroën HY Camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Anders67

Citat från: theauk skrivet 06 juni 2017 kl. 12:04
Inte den första som bygger en stor minifig men är nog rätt nöjd med resultatet iaf. :) Ca 40 cm hög stående och 25 cm bred. Byggd av ca 1500 stycken bitar. Går att dela i huvud, överkropp och underkropp. Ben och armar kan vridas. Mycket tid lades på att få till en tillräckligt stark konstruktion inuti samt leder för att klara vikten på närmare två kg.

Fler bilder finns på min Flickr: https://www.flickr.com/photos/aukbricks/albums/72157682730030500
Den finns även på Lego Ideas. Supporta gärna! https://ideas.lego.com/projects/dc2516dc-8166-4dfe-850f-9a1df3c36524









LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.