Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Darth Waiter

Startat av Full Plate, 30 augusti 2018 kl. 15:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Hör ganska ofta mina barn uttala namnen på kända minifigs fel, vilket kan bli ganska roligt ibland. Speciellt Darth Vader har rätt många alternativa uttal. 'Darth Waiter' är en förhållandevis ny permutation som jag tyckte kunde bli till ett kul bygge.



Har inte gjort så många inomhusbyggen förut, men finns ju gott om helt fantastiska sådana här på forumet, inte minst av Jalex och Betweenbrickwalls, så tänkte att jag fick prova på också :) Man måste helt klart hålla tungan rätt i mun vad gäller vinklar och kameraposition. Blev en hel del pill för att få saker på rätt ställe :)

Illuwatar

Vet inte vilket jag gillar mest - texten eller bygget... :)

Gav mig i alla fall ett gott skratt så här i slutet på en lång och ganska trist arbetsdag...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ColA

Super kul och snyggt 😄

Svartkrut

Underbart bygge. Mycket underhållande.  ;D

Full Plate

Citat från: Illuwatar skrivet 30 augusti 2018 kl. 16:35
Vet inte vilket jag gillar mest - texten eller bygget... :)

Gav mig i alla fall ett gott skratt så här i slutet på en lång och ganska trist arbetsdag...
Tackar! Kul att det kan underhålla och förgylla vardagen lite :)

Citat från: ColA_30 skrivet 30 augusti 2018 kl. 20:00
Super kul och snyggt 😄
Tackar, tackar! :)

Citat från: Svartkrut skrivet 30 augusti 2018 kl. 20:48
Underbart bygge. Mycket underhållande.  ;D
Tack så mycket! :D

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

eon

Bra och roligt.
Kul användning av gula kjolen.

Odidoma

Väldigt roligt, text + bild. Nu hoppas jag på en serie byggen baserat på feluttalade namn.

Full Plate

Citat från: mortil skrivet 31 augusti 2018 kl. 07:11
Helt fantastiskt.
Tackar!

Citat från: eon skrivet 31 augusti 2018 kl. 11:50
Bra och roligt.
Kul användning av gula kjolen.

Tack! Jag fick tag i både Belle och Salazar på utställningen i Hässleholm förra året, och jag tänkte direkt på båda dessa användningsområdena. Gardiner och modern konst. Har inte fått till något bygge med dem tills nu dock.

Citat från: Odidoma skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:34
Väldigt roligt, text + bild. Nu hoppas jag på en serie byggen baserat på feluttalade namn.
Tackar! Har man roliga barn så ger det mycket inspiration :) Har nog ett par till som skulle kunna göras, men får se om man kan göra det roligt bara.
'Dark Vader' är en version jag hör rätt ofta, men vet inte riktigt vad man kan göra med den. Vader är ju ganska mörk till att börja med :P

Skafte

Väder heter han hos oss. Meteorolog?

Stigge72


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.