Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Neo classic space korridor

Startat av drdoddo, 18 mars 2018 kl. 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Pysslat ihop en liten korridor med neo classic space tema. Lite pyssel med ljuset men tycker det blev ok till slut (LED-slinga från rusta för typ 10 kr).

Heavy exosuit in the corridor by Andreas Lenander, on Flickr

fillishave

Skitsnyggt som vanligt! Får lite sköna Aliens-vibbar i och med loadern. Eller bara sköna 80-talsvibbar generellt.
Den enda minikritiken jag kan ha är att den stora hangardörren känns lite platt. Men som sagt; minikritik och inte direkt en deal-breaker :)

drdoddo

Citat från: fillishave skrivet 18 mars 2018 kl. 23:30
Skitsnyggt som vanligt! Får lite sköna Aliens-vibbar i och med loadern. Eller bara sköna 80-talsvibbar generellt.
Den enda minikritiken jag kan ha är att den stora hangardörren känns lite platt. Men som sagt; minikritik och inte direkt en deal-breaker :)
Tack å bock! Kan hålla med om att hangardörren känns lite platt. Testade med lite slopes för att ge den struktur men hittade ingen bra look som passade. Kändes även lite off att ha någonting som stack ut när tanken i den "imaginära verkligheten" (haha!) är att dörrarna skjuts åt sidan. Sticker något ut så borde det ju fastna. Men rent estetiskt så kunde man absolut lagt lite mer krut där.

o0ger

Härlig känsla i bilden. Belysningen gör verkligen mycket för att bidra till stämningen!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 19 mars 2018 kl. 08:25
Härlig känsla i bilden. Belysningen gör verkligen mycket för att bidra till stämningen!
Tack! Hade egentligen ljuset som en utgångspunkt när jag först började pyssla ihop bygget vilket var en annorlunda startpunkt. Så fort snön försvinner så jag kan ta in en röd ljusslinga (just nu fastfrusen) tänkte jag leka vidare lite på samma tema.

drdoddo

Kom på att jag hade tagit en lite nyare bild med båda exosuitsen.

The corridor by Andreas Lenander, on Flickr


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.