Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Juli 2018 - arbetstråd

Startat av Myko, 01 juli 2018 kl. 12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

För att nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Myko

Citat från: aukbricks skrivet 10 juli 2018 kl. 15:49
Modernt funkishus. Fullt möblerat. Ca 6800 klossar. Renderingar men byggbar om man har bitarna. Massor av fler bilder, och i full upplösning, finns på min Flickr http://www.flickr.com/aukbricks.









Myko

Citat från: Odidoma skrivet 05 juli 2018 kl. 14:17
Här kommer ett till zombiebygge, försökte bygga en zombie som släpar sina inälvor efter sig, inte helt nöjd men det är en början, förslag på hur man kan göra det bättre? men scenen i sig känns ok.







Myko


Path of Exile - The Temple of Atzoatl

Jag tycker om att spela Path of Exile, som är ett action RPG med väldigt komplexa system för föremål och förmågor osv. Nu hade de en fan art tävling och jag tänkte det vore kul att bygga ett bidrag i LEGO. Bifogar bild på originalet i spelet.

Godtfred

Citat från: Godtfred skrivet 21 juli 2018 kl. 22:18
Efter dagens etapp var det dags att bygga ledarna i årets Tour de France.


Tour de France 2018
by gonkius, on Flickr

För er oinvigda:

Rödprickiga tröjan (Bergstävlingen) -  Julian Alaphilippe
Gula tröjan (totalledaren - med polisonger och Sky loggan på bröstet) -  Geraint Thomas
Gröna tröjan (Poängtröjan - och även regnbågen som världsmästaren får ha på tröjan) - Peter Sagan

(Sagan har sin signaturmin om ni undrar om han ser konstig ut...)

Anders67

Citat från: Anders67 skrivet 20 juli 2018 kl. 15:42
Ett bygge jag pulade ihop i veckan, ska ner till Kloss påmot kloss om ett par veckor. Detta är hus nummer två i min speciella modulhusstandard, har redan hittat brister med detta så det blir nog att skrota idén.

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Untitled by Anders Horvath, on Flickr


Clarmo

Citat från: Clarmo skrivet 23 juli 2018 kl. 08:51
Då har även jag ramlat in i träsket ´som även är känt som Brickheadz. Eftersom jag älskar Final Fanatasy serien och Final Fantasy VII i synerhet så vad passar bättre då än att försöka bygga några karaktärer från spelet? Först ut är ingen mindre än Cid Highwind. Fler kommer kanske komma fram i genom.



Myko

Citat från: Teabox skrivet 25 juli 2018 kl. 13:06

Ambush in the Misty Swamp by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

En scen tänkt att visa en av många händelser för de tre äventyrarna efter att de passerat det här bygget. Sugen på att bygga mer scener med dessa tre karaktärerna. Ska bara hitta tid till det :)

Myko

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 29 juli 2018 kl. 08:44
Det var korallormens färger och randiga mönster som gav mig inspiration till mitt senaste bygge. Dark red, tan, reddish brown och black. Ett modernt hem i tropisk miljö. Modernism möter industristil.

Jag återvänder här till vattentekniken som jag testade när jag byggde Tropical Holiday Bungalow. Plates i blue och medium azure med tiles i trans-dark blue och trans-light blue ovanpå i ett överlappande mönster.

Den centrala huskroppen är uppbyggd av grille bricks, panels och plates. En av plateväggarna viks över huset och bildar ett tak. För att få lite dynamik har jag snottat ett par vita rektangulära utskjutande delar. En liknande lodrät del skjuter upp genom taket och avslutas med ett takfönster över ovanvåningens badrum. Det blev en del tekniska utmaningar för att få stabilitet och jämna övergångar.

Som vanligt har jag fokuserat mycket på inredningen. Vardagsrum och kök i öppen planlösning. Sovrum och stort badrum där nere. Social yta med spelhörna och toalett där uppe liksom en takterrass.















Myko

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 29 juli 2018 kl. 13:46
Efter att sett Sariels mono wheel blev jag sugen på att göra en egen variant. Kul och enkel att köra. Man gasar och spinner upp hjulet för att svänga, ibland svänger den tom åt rätt håll. ;D



För den som vill prova att bygga en själv finns instruktioner och bitlista på rebrickable.com


Myko

#12
CitatHej!
Det var länge sedan jag postade något senast. Jobbet och livet har satt legobyggandet på undantag men dessutom måste jag säga att jag hade alldeles för stora ambitioner med detta projekt. När jag satte igång för flera år sedan var jag aktiv här på forumet och inspirerad av alla fantatiska byggen men jag körde fast och det blev stående halvfärdigt och dammsamlande. Jag lyckades inte dekorera det så jag blev nöjd och egentligen hade jag velat ha en bättre inramning av något slag men inga visioner klickade. Det har varit som ett ok av prestationsångest och missnöjdhet men med tiden har det mognat fram en acceptans för att detta aldrig kommer bli så bra som jag hade tänkt. Slutligen bestämde jag mig för att göra det färdigt och fota så att jag äntligen kan riva det och lägga det bakom mig.

Härmed postar jag några bilder för det var ändå för att bidra till detta forums fantastiska skapelser som jag drog igång projektet. Bygget är inspirerat av M. C. Eschers konst.



Myko


Myko

Citat från: JontaD skrivet 30 juli 2018 kl. 10:27
Inför Klossfestivalen gjorde jag min egen variant av Y-vinge i Classic space-version.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.