Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Morgondimman

Startat av o0ger, 01 februari 2016 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Morgondimman



Jorum står i fören på sitt skepp "Morgondimman" och tittar ut över Aetherns evighet. I fjärran kan han se hamnen, målet för dagens resa, och slutet på en lång leveransrunda. Kanske får han träffa några vänner ikväll? Längre bak håller hans äldsta son Bor koll på ångsystemet som driver skeppet. Allt ser bra ut.



Jorum försörjer sig genom att leverera varor och post mellan öarna i Aetheria. Han gör en god förtjänst, vilket han inte är rädd för att visa. Rikedom och skatter kan vänta de som vågar beträda Aetherns hav... och Jorum kan det här havet, utan och innan.









Detta är byggt för CB Aetheria.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre


Smäckert skepp och Gamora´s bröst planeterna gör sig riktigt bra. Gillar drivremmarna och axlarna. Går propellrarna att motorisera tror du?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Sockerbit

Snyggt skepp! Gillar ballongerna och färgerna riktigt bra steampunk känsla!

Skafte

Jag tror Jorum sammanfattade det hela själv:

Citat från: o0ger skrivet 01 februari 2016 kl. 21:47
Allt ser bra ut.

dalle


Gideon

Citat från: dalle skrivet 02 februari 2016 kl. 07:13
Skön steampunk känsla!  :)
Håller helt med!

Gillar de smäckra formerna på skrovet och hur du använt näten ovanpå planeterna :)

o0ger

Citat från: mordatre skrivet 01 februari 2016 kl. 21:55
Smäckert skepp och Gamora´s bröst planeterna gör sig riktigt bra. Gillar drivremmarna och axlarna. Går propellrarna att motorisera tror du?
Tackar! Nej, det går nog inte motorisera. Vet inte vart jag skulle göra av motorn. Plus att hjulen sitter fast i axeln, men inte propellrarna ;)

Citat från: Sockerbit skrivet 02 februari 2016 kl. 06:14
Snyggt skepp! Gillar ballongerna och färgerna riktigt bra steampunk känsla!

Citat från: dalle skrivet 02 februari 2016 kl. 07:13
Skön steampunk känsla!  :)

Citat från: Gideon skrivet 02 februari 2016 kl. 08:05
Citat från: dalle skrivet 02 februari 2016 kl. 07:13
Skön steampunk känsla!  :)
Håller helt med!

Gillar de smäckra formerna på skrovet och hur du använt näten ovanpå planeterna :)

Tack ska ni ha! Detta var ett roligt bygge helt utanför min comfort zone. Men jag tror det är nyttigt, och framförallt kul att testa nåt nytt ibland.

Jag provade med olika planeter för att se vilken färg som passade bäst. Sand green kändes helt klart bäst.

Jag tittade på andra steampunk-byggen och inspirerades av det. Mycket guld/mässing, rör, kedjor, rattar, spakar osv.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Bonusbild.

Jag kör samma foto-setup som Gideon. En rullgardin och ett soffbord. När jag hade fotat klart började jag montera ner "studion" igen. Jag gick och lade tillbaka kameran, när jag kom tillbaks kom jag bakifrån, och bestämde mig för att börja rulla ihop rullgardinen.

Krasch!!

Jag glömde visst ta bort själva motivet först :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 02 februari 2016 kl. 10:31
Bonusbild.

Jag kör samma foto-setup som Gideon. En rullgardin och ett soffbord. När jag hade fotat klart började jag montera ner "studion" igen. Jag gick och lade tillbaka kameran, när jag kom tillbaks kom jag bakifrån, och bestämde mig för att börja rulla ihop rullgardinen.

Krasch!!

Jag glömde visst ta bort själva motivet först :(
Ajdå! Tur att det hann förevigas innan i alla fall, men jag hoppas att det hinner lagas till Halmstad?

Ser för övrigt att du också har samma fotosetup som mig med lite smuts på sensorn...? ;)
Jag har inte vågat rengöra min ännu så än så länge kör jag med korrektion i Lightroom när jag har mörka fläckar på bakgrunden.

o0ger

Jag har redan lagat den :)

Okej, ja det är möjligt. Jag har funderat på att lämna in kameran på service nån gång.

Jag testade Lightroom men fattade ingenting så jag lade ner det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 02 februari 2016 kl. 12:11
Jag har redan lagat den :)

Okej, ja det är möjligt. Jag har funderat på att lämna in kameran på service nån gång.

Jag testade Lightroom men fattade ingenting så jag lade ner det.
No bricks were harmed during the making of this image? ;)

Jag har köpt en blåsbälg, men jag ska våga använda den nån gång också :P
Men jag är ytterst skeptisk mot andra metoder som man kan köpa grejer för, har sett skräckexempel på hur sensorer kan se ut efter misslyckade "våta" rengöringar...så sånt tror jag också att jag kommer låta proffsen göra nån gång om luftpuffande inte hjälper mig.

Den funktion jag använder i Lightroom är "spot removal" som kan klona dit en liknande yta för att dölja skräp (eller skönhetsfläckar på huden?).

Stigge72

Snyggt!

Hoppas att det blev lika snyggt efter lagningen.  ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kvarnbacka

#13
Väldigt tjusigt! Man blir mer och mer sugen på att hoppa på detta CB, men veckan har ju bara 168 timmar  :P

+ fantastiskt snyggt hur du har fått det att se ut som att ballongerna bär upp skeppet!

Kwagge

Citat från: o0ger skrivet 02 februari 2016 kl. 10:31
Bonusbild.

Jag kör samma foto-setup som Gideon. En rullgardin och ett soffbord. När jag hade fotat klart började jag montera ner "studion" igen. Jag gick och lade tillbaka kameran, när jag kom tillbaks kom jag bakifrån, och bestämde mig för att börja rulla ihop rullgardinen.

Krasch!!

Jag glömde visst ta bort själva motivet först :(

Dags att börja limma  :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.