Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Steampunk luftskepp

Startat av drdoddo, 10 maj 2016 kl. 11:40

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Citat från: SvanteOlof skrivet 12 maj 2016 kl. 21:56

i vilket fall så blev jag mycket imponerad av röken. så enkelt men ändå så naturtroget. riktigt snyggt

Tackar!
Har laborerat en hel del med olika varianter på rök (som en del säkert sett i mina SW-steampunk-byggen) men är nog mest nöjd med den här varianten.

drdoddo

Nu har Althar fått in lite mer cash och därför haft möjlighet att ordna en ännu mer effektiv "lyft-anordning" till sitt luftskepp. Då han konkurrerar med ett flertal andra skeppare beslutade han att propellrar var att föredra. Enjoy!





Sockerbit

Det där var också en riktigt snygg lösning för ballongen  :)

drdoddo

Citat från: Sockerbit skrivet 19 maj 2016 kl. 20:24
Det där var också en riktigt snygg lösning för ballongen  :)
Tackar, blev rätt nöjd själv :)
Funderade på att sätta dit 2 planeter men ville göra den lite mer "steampunkig" och mekanisk till utseendet. Sen tänkte jag att min gubbe måste ha nån edge mot O0gers vackra skepp, så då fick det bli så här, haha!

swestar

Citat från: drdoddo skrivet 19 maj 2016 kl. 20:10
Nu har Althar fått in lite mer cash och därför haft möjlighet att ordna en ännu mer effektiv "lyft-anordning" till sitt luftskepp. Då han konkurrerar med ett flertal andra skeppare beslutade han att propellrar var att föredra. Enjoy!
Gillas!  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.