Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Final Fantasy VII Brickheadz

Startat av Clarmo, 23 juli 2018 kl. 08:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Då har även jag ramlat in i träsket, som även är känt som Brickheadz. Eftersom jag älskar Final Fanatasy serien och Final Fantasy VII i synerhet så vad passar bättre då än att försöka bygga några karaktärer från spelet?

Edit: Bilder längre ned i tråden.

Godtfred

Citat från: Clarmo skrivet 23 juli 2018 kl. 08:51
Då har även jag ramlat in i träsket ´som även är känt som Brickheadz.
Välkommen!

Clarmo


Clarmo

#3
Referensbild på samtliga karaktärer jag avbildat.




ColA


Clarmo

Nu är jag klar med alla spelbara huvudkaraktärer från Final Fantasy VII. Ska även göra en chocoboo och Sephiroth längre fram.
Från vänster till höger; Cid Highwind, Barrett Wallace, Vincent, Cait Sith, Cloud Strife, Red XII, Tifa, Aerith och Yuffie.



Cloud Strife, huvudkaraktären och den stora hjälten i spelet. Med sitt Bustersword så kan han göra stor skada mot alla fiender.


Tifa Lockhart, medlem i rebelgruppen Avalanche i början utav spelet. Använder sina nävar som vapen.


Aerith, the flower girl. Healer som dör en bit in i spelet. Ett utav de sorgligaste scenerna i ett tv-spel.


Cid Highwind, pilot på Tiny Bronco och senare på Highwind. Drömmer om att få åka ut i rymden.


Vincent, använder pistol som vapen. Har ett helt eget spel som heter Dirge of Ceberus.


Barrett Wallace, också medlem i Avalanche i början utav spelet. Har förlorat högerhanden och har sitt vapen där istället för en hand.


Yuffie, en "gömd" karaktär i spelet. Älskar materia och snor alla andras materia i spelet vid ett tillfälle. Har den kraftfulla morphmaterian.


Red XII, aka Nanaki, blir räddad i Shinra building där han hålls fången utav Shinra.


Cait Sith, den tråkigaste karaktären i spelet. Träffar man på första gången i Golden Saucer.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.