Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

OBS! Håll er till max 2-3 bilder av stora MOC:ar och 1-2 bilder för mindre.

Det har varit uppe i en del trådar (bl.a. här) men inte blivit något konkret. Nu finns det en grupp på flickr där vi kan samla alla våra MOCs. Flickr är uppbyggt kring att bl.a. indexera och dela med sig av sina bilder. På flickr kan alla själva ansvara för att våra egna MOCs och projekt hamnar på en gemensam plats.

Vi ska se till att det kommer upp en guide för er som ännu inte bekantat er med flickr (någon erfaren som vill skriva en bra guide?).

Gruppen är stängd för diskussioner just nu men är annars öppen för alla.

http://www.flickr.com/groups/swebrick/.

(Admin: Jag har lagt tråden här för att den har att göra med MOCs även om det inte är en MOC... Flytta mig om jag har gjort fel.)

de Gothia

då passar jag på att gå med i flickr nu då. :)

en fråga, måste man minska sina bilder eller kan man lägga upp sina "stora" bilder direkt?

Myko

Du uppmuntras nog till och med att lägga upp så stora som möjligt.

AndersI

Jag la till några bilder på PV544 + CombiCamp, men borde vi inte ha någon policy - bäst vore väl att lägga upp en enda bild som länkar till Set:et (flickr:s terminologi). Eller är det så det funkar, borde jag ta bort alla bilderna utom en?

Myko

Det blir ju automatiskt länkar till set som bilden ingår i från bilden i sig, så det räcker med några få bilder från varje set. Jag körde på en bild/set.

AndersI

OK, fixat. Men vilket idiot-interface! När jag tog bort en bild från gruppen tog jag bort den från flickr helt och hållet. Snacka användarvänlighet (eller blinda ögon, ifall det fanns något annat alternativ som jag inte såg).

Skafte

Om jag bara kunde komma ihåg mitt Flickr-lösenord...  ::)

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 19 september 2011 kl. 20:43
OK, fixat. Men vilket idiot-interface! När jag tog bort en bild från gruppen tog jag bort den från flickr helt och hållet.

Det låter märkligt. Jag har ett flertal gånger tagit bort bilder från grupper utan att dessa försvinner från kontot, det går utmärkt.

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 19 september 2011 kl. 21:40Det låter märkligt. Jag har ett flertal gånger tagit bort bilder från grupper utan att dessa försvinner från kontot, det går utmärkt.

Du såg väl min brasklapp - jag måste ha missat nåt.

Tobbe Arnesson

Citat från: AndersI skrivet 19 september 2011 kl. 20:43Men vilket idiot-interface!

Det är därför jag inte har och sannolikt aldrig kommer skaffa ett flickr-konto.  :P
Blogg: Robotkampen

Selander

Flickr fungerar bra i mitt tycke.
Gick med i Swebrick gruppen igår.

de Gothia

Nu har jag lagt in lite bilder. Funkar klockrent! Mycket smidigare än B.S! :)

Ras 74

Nu är jag med med...
Har inte riktig kläm på flickr alltså. Men antar att man får det ju mer man hänger där och trixar och mixtrar.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mordatre

Skaffade ett Flickrkonto för ett tag sedan men gillade inte heller deras interface. Kul ide dock att samla våra MOC´s.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Myko

Jag gillade inte heller flickrs gränssnitt först, men nu när jag vant mig går det oftast bra.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.