Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Studbringers S@H

Startat av studbringer, 23 januari 2011 kl. 18:25

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: Gray skrivet 04 maj 2012 kl. 13:46
Sorry Studbringer, jag får hoppa av Funhouse-beställningen. Såg att S@H sålde den (visserligen för en hel del mer än ditt pris) men med gratis frakt och en gratis TC-14 kunde jag inte motstå det erbjudandet. Det får bli en annan gång!

Sååå lungt så Gray :) det kommer fler tillfällen och jag är kvar även då vettu... ;) jag är glad bara alla får varsin TC-14 :) tyvärr när den svämmar över på marknaden och är tillgänglig precis överallt så lär det knappast bli en ny guld kromad C3PO... således inte så exklusiv som man hade hoppats på men samtidigt är det kul att alla får den

studbringer

One Brick to rule them all, One Brick to find them,
One
Studbringer to bring them all and in the darkness bind them :D

Så ni förstår nog alla vad det handlar om, från dom mörkaste hålorna i det mörkaste av Mordor har det smitts å bankats nya set som eder Studbringer
nu stolt kan presentera för eder kära Swebrickare eller rohirrim, alver, dvärgar, hober eller vad ni nu vill kalla er... kanske det även lurkar en å annan Uruk Hai Orch här oxå som är sugen på dessa ;) my preciousssssss

Först i Sverige ?! PM:a mig nu för all info... paketpris nedan

9469 Gandalf Arrives
9470 Shelob Attacks
9471 Uruk-hai Army
9472 Attack on Weathertop
9473 The Mines of Moria
9474 The Battle of Helm's Deep

Alla ovan i ett paket 4177:- inkl. frakt inga övriga avgifter tillkommer :) leveranstid ca 2 veckor!

OBS! har endast 5st "paket" så det är först till kvarn nu som gäller nu i första vevan... PM:a således nu eller direkt för att säkra ditt paket före alla andra ;)

Five swebrickers to rule them all ;D

Vill du inte ha ett helt paket utan tex. bara 5st 9471 Uruk-hai Army istället så PM:ar du mig så löser vi det :)

styrbjörn

Har pm:at måste ha om det finns kvar:)

micke

Vet inte om priserna på SoR setten utomlands och dem som kommer att säljas i Sverige närmar sig i pris. Förut när jag sett priserna från Studbringers så har det skiljt sig väldigt mkt men nu lanserar Webbhallen samma set till priset 3665 kr, i och för sig får man vänta tills åtminstone mitten av Augusti och hämta ut dem i butik.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

styrbjörn

Är det garanti att man får sakerna? Vad händer om man inte får seten?

micke

Citat från: styrbjörn skrivet 11 maj 2012 kl. 14:31
Är det garanti att man får sakerna? Vad händer om man inte får seten?
Vet inte om dem har garanti att man får det just det datumet men prisgaranti har dem
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

styrbjörn

Nu tror jag det blev ett missförstånd. Om man sätter in pengarna på kontot som studbringer säger vad händer då om man inte får sakerna? Alltså lotr

micke

Citat från: styrbjörn skrivet 11 maj 2012 kl. 17:41
Nu tror jag det blev ett missförstånd. Om man sätter in pengarna på kontot som studbringer säger vad händer då om man inte får sakerna? Alltså lotr

Aha, du menar så
Har inte hört att det någonsin hänt någon härinne, Studis är en pålitlig säljare
I detta fallet tror jag att han inte tar betalt av någon som inte kan få ett paket
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Citat från: micke skrivet 11 maj 2012 kl. 18:06
Citat från: styrbjörn skrivet 11 maj 2012 kl. 17:41
Nu tror jag det blev ett missförstånd. Om man sätter in pengarna på kontot som studbringer säger vad händer då om man inte får sakerna? Alltså lotr

Aha, du menar så
Har inte hört att det någonsin hänt någon härinne, Studis är en pålitlig säljare
I detta fallet tror jag att han inte tar betalt av någon som inte kan få ett paket

Tack Micke! Känns bra att det kommer in från oberoende håll att jag är att lita på... och nej tar naturligtvis inte betalt för något jag inte kan leverera :D

Nu kommer det ju nya medlemmar hela tiden oxå så det är fullt förståeligt att det undras å frågas ;)

studbringer

Endast tillgänglig "over there"... :P många Kingdoms minifigs blir det :D

853373 Kingdoms Chess Set - 550:- plus inrikes frakt (kan kombineras med annat från shoppen, PM:a)

Build a 32-minifigure chess set with kings, queens and knights from the LEGO® Kingdoms building sets – with weapons and accessories!




Tobbe Arnesson

Citat från: styrbjörn skrivet 11 maj 2012 kl. 14:31
Är det garanti att man får sakerna? Vad händer om man inte får seten?

studbringer säljer en vara som privatperson:

CitatNär du köper något av en privatperson gäller inte konsumentskyddande lagar som distans- och hemförsäljningslagen eller konsumentköplagen. Det gör att du inte har ångerrätt och samma möjligheter att reklamera varan.

I stället är det köplagen som gäller. Lagens regler är inte tvingande, vilket betyder att du och säljaren kan komma överens om andra bestämmelser än de som står i lagen. Säljaren kan till exempel friskriva sig från ansvar för fel.

Om du får problem med varan efter ett privatköp och inte kan komma överens med säljaren, kan du vända dig till tingsrätten för att få tvisten löst. Allmänna reklamationsnämnden prövar inte tvister mellan privatpersoner.

Källa: http://www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Privatkop/

Även relevant:

CitatKonsumentverket rekommenderar att du undviker förskottsbetalning när du handlar på nätet om det är möjligt. Som köpare förlorar du annars möjligheten att vänta med betalningen om leveransen skulle bli sen.


Kort sagt: Det finns inga garantier att du faktiskt får någon vara, eller när du får den. Vid tvist är det tingsrätten som gäller. Se till att spara alla meddelanden som skickas fram och tillbaka.


Sen finns en massa skattetekniska gråzoner i det här (näringsverksamhet samt import moms/tull), men det lagliga ansvaret ligger inte på köparen i det här fallet (om man själv köper en vara från icke-EU har man däremot ansvaret som importör). Rent moraliskt finns dock ett ansvar att se till att staten får in sina pengar till vård, skola och allt annat.
Blogg: Robotkampen

styrbjörn

Sorry jag hoppar av lotr. Det är okej? Vet inte om du fick mitt meddelande så ja skrev här i stället, typ hälften av mina mail misslyckas.

studbringer

Citat från: styrbjörn skrivet 15 maj 2012 kl. 07:25
Sorry jag hoppar av lotr. Det är okej? Vet inte om du fick mitt meddelande så ja skrev här i stället, typ hälften av mina mail misslyckas.

Så lugnt så ;) det är inget bindande eller tvingande att köpa genom mig inte :)

studbringer

Argh! Grrrr... uhgnnn... Studbringer är så arg !!! >:( känner mig så grööön i mina lila fillingar ::)

Ja glöm nu inte en gratis exklusiv minifigur vid köp av minst $50 på S@H... PM:a vad du behöver för jag är så arg !!! Grrr... så arg att ni kan tillochmed beställa Lord of the Rings set för $50 och få Hulken på köpet... aldrig vart så arg som nu ;)



OBS! Detta erbjudande gäller från och med idag 16:e Maj och fram till 31:a Maj så väntar du in lönen är det helt okay...

studbringer

Uuuuuuiiiiiooooo... :) blodisande nya set börjar trilla in nu ;D



Foto är inte min starka sida men kan säga att det är en trevlig serie med mycket "sjuka" minifigs... då syftar jag på att om du är död och sedan får för dig att gå upp å gå då är du sjuk :) tur vi får hjältar med då oxå som verkar ha varit med förr för en del har ju proteser... en sann hjälte ger aldrig upp sitt kall oavsett om han förlorar en arm eller ett ben :)

Självlysande bitar tillför sitt för stämmningen så klart, hästen... eller snarare liket av en... hrmm skelettet av en lyser i mörkret ;) samma som mumiens tryck och greven himself mm.

Personligen så inger hela serien en aning krypande obehag och det är bara mysigt i sammanhanget, kalla kårar alá Lego style ;D personliga favoriter är Bride och Groom, bruden och brudgummen... giftermålet kan inte ha gått nått vidare väl men nu när dom är på banan igen är dom "sjukt" snygga... haha

Greven å hans fru i slottet är inte tråkiga heller, mycket finns det att gotta ner i sig i nya Monster Fighters således... ingen lär bli besviken ;)

PM:a va du behöver, 9465 är exklusiv och kommer inte släppas i butik så passa på !!!

/Eder "Greve" Studbringer

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.