Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Nedgånget hus

Startat av Nybohov Creation Ltd., 17 april 2017 kl. 14:25

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag tycker det ser riktigt bra ut. Övertygande.

På de ställen där du har valt att visa en lång rad av anti-studs antar jag att det ska ha suttit nån skylt eller liknande? Isåfall kanske det borde sitta några trasiga bokstäver där? eller några fästen? kablar? Nånting som ger en hint om vad det ska föreställa.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 03 maj 2017 kl. 16:41
Jag tycker det ser riktigt bra ut. Övertygande.

På de ställen där du har valt att visa en lång rad av anti-studs antar jag att det ska ha suttit nån skylt eller liknande? Isåfall kanske det borde sitta några trasiga bokstäver där? eller några fästen? kablar? Nånting som ger en hint om vad det ska föreställa.

Tackar!

Jo, tanken är att det ska ha suttit skyltar där, men det kanske inte är helt självklart. Bra idéer på utveckling, o0ger. Jag ska fundera på vad som kan göras.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Kanske vända på studsen utåt, och bygga resterna av en ljuslåda, med paneler?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 03 maj 2017 kl. 18:49
Kanske vända på studsen utåt, och bygga resterna av en ljuslåda, med paneler?

Ah, det är en god tanke.

En risk med att utgå från en verklig förlaga är att tankebanorna fastnar lite.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Snyggt!
Kanske skulle det vara snyggt med lite svart sot runt och ovanför ett av fönstrena, ägaren försökte kanske bränna ner huset för att få ut försäkringen som i Bronx på 70 talet.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Lordflintstone skrivet 03 maj 2017 kl. 22:16
Snyggt!
Kanske skulle det vara snyggt med lite svart sot runt och ovanför ett av fönstrena, ägaren försökte kanske bränna ner huset för att få ut försäkringen som i Bronx på 70 talet.

Tackar!

Även detta är en bra idé. Jag har en brunnen biograf, men lite mer svärta i staden kanske inte skadar?

Tack för alla tips. Det börjar likna ett mini-CB ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Nu får jag anse mig vara färdig. Små saker kan komma att ändras. Ofta är det först när fotona tas som jag upptäcker små detaljer som saknas. Några dörrar saknar handtag, den raserade trappan på baksidan byggde jag visst i drömmen i natt och så klassikern att det glipar lite här och där.

Antistudsen blev trasiga ljuslådor med några brustna rör: (Tack för idén Magnus den store!)

[MOC] Worn down building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
(Kanske borde jag tala tyst om att min nioåriga son satte ölburkar i händerna på gänget. Jag sa att de skulle se lite hotfulla ut ... Det är också han som gjort den trasiga papperskorgen, med en ölburk i, förstås.)

Förmannen har kaffepaus:

[MOC] Worn down building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Vissa trivs i området:

[MOC] Worn down building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Zilmrud föreslog mer svärta:

[MOC] Worn down building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
(De flesta fåglarna är lånade, men det var nioåringen som satte dem på grenarna.)

Några fler finns på Flickr:
https://flic.kr/s/aHskY7hBxM
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Det blev ju bra med lysrören. Vore coolt att ljussätta ett sådant som står och blinkar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Blev riktigt bra!
Det är det som är fina med swebrick, man får alltid puch och hjälp/inspiration från andra om man vill.
Jag skall också prova en kvartsstud in eller vad det nu är.

Boathill

Snyggt! Gillar också de gamla skyltarna! Det finns inga bra trans-bitar med tryck som ytterligare skulle kunna förstärka bilden genom att vara rester av skylten? :)

andreaseldh

Citat från: Boathill skrivet 15 maj 2017 kl. 22:47
Snyggt! Gillar också de gamla skyltarna! Det finns inga bra trans-bitar med tryck som ytterligare skulle kunna förstärka bilden genom att vara rester av skylten? :)

Man kanske kan få tag i en sliten 3067pb10?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 15 maj 2017 kl. 22:13
Det blev ju bra med lysrören. Vore coolt att ljussätta ett sådant som står och blinkar.

Visst, det vore snyggt, men jag vet inte om det är görligt. Jag får säga att det var länge sedan elen slogs ut ...

Citat från: Lordflintstone skrivet 15 maj 2017 kl. 22:35
Blev riktigt bra!
Det är det som är fina med swebrick, man får alltid puch och hjälp/inspiration från andra om man vill.
Jag skall också prova en kvartsstud in eller vad det nu är.

Tackar!

Det är bra att få lite extra input när man kör fast.

Jag vet inte hur mycket indraget är. Mindre är en halv stud i alla fall.
Citat från: andreaseldh skrivet 15 maj 2017 kl. 23:51
Citat från: Boathill skrivet 15 maj 2017 kl. 22:47
Snyggt! Gillar också de gamla skyltarna! Det finns inga bra trans-bitar med tryck som ytterligare skulle kunna förstärka bilden genom att vara rester av skylten? :)

Man kanske kan få tag i en sliten 3067pb10?

Jag tänkte tanken att det skulle finnas någon rest kvar av själva skylten, men jag vet inte hur den skulle fästas i så fall. Jag tror att jag nöjer mig med de nakna lysrören.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Storm_666

Ännu ett kvalitetsbygge med många och genomtänkta detaljer, verkligen snyggt. Det är riktigt kul att följa dina byggen.

Bästa detaljerna, enligt mig, på detta är nog trappan som ser livsfarlig ut att gå i samt dom gråa bitarna som sticker fram under putsen som i sin "enkelhet" verkligen höjer känslan i hela bygget.

Är tanken att detta ska vara i samma kvarter som hotellet?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Storm_666 skrivet 16 maj 2017 kl. 10:47
Ännu ett kvalitetsbygge med många och genomtänkta detaljer, verkligen snyggt. Det är riktigt kul att följa dina byggen.

Bästa detaljerna, enligt mig, på detta är nog trappan som ser livsfarlig ut att gå i samt dom gråa bitarna som sticker fram under putsen som i sin "enkelhet" verkligen höjer känslan i hela bygget.

Är tanken att detta ska vara i samma kvarter som hotellet?

Tack för de fina orden!

Visst är det tänkt att hotellet ska stå bredvid. Jag hoppas kunna lägga upp några bilder på det snart.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Grymt snyggt! Ser grymt bra ut!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.