Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [Ruins of San Victoria] Streets of San Victoria

Startat av Zilmrud, 12 mars 2017 kl. 09:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

Streets of San Victoria

På gatorna i staden spatserar stadsborna på gatorna utan oro för det som händer utanför barrikaderna. Livet går vidare och ingen vill bekymra sig för striderna om ruinerna och den värdefulla Verniten utanför. Livet blomstrar i staden och de flesta invånarna har skott sig på de affärer de har gjort med Verniten.

Till modulhusen har jag tagit fram ett förslag på gatumodul där trottoarerna finns samt där kullerstensgatan är med. Svårigheten i detta är mestadels att ta fram en bra nivå på detaljer av kullerstensgatan. Mna vill inte ha 1x1 runda tiles i rader så att det ser konstgjort ut. Men dessa får bli ett första test som får utvärderas i Linköping. Efter det tar vi fram en standard för vägmodulerna.

Jag har snott designen på gatlyktorna av Wineyard. All kredd till honom för de snygga gatlyktorna. CBt skall utvärdera olika alternativ till gatlyktor men för fotona och för Linköpingsutställningen har jag använt Wineyards design. Kanske får vi tillåtelse att använda denna design framöver, men det återstår att se.

Streets of San Victoria 1 by Peter Ilmrud, on Flickr

Streets of San Victoria 1 by Peter Ilmrud, on Flickr

Citizens of San Victoria by Peter Ilmrud, on Flickr

Citizens of San Victoria by Peter Ilmrud, on Flickr

Citizens of San Victoria by Peter Ilmrud, on Flickr

//Z
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

andreaseldh

Vilken underbar steampunkversion av C-3PO!

Odidoma

Snyggt! Du har verkligen kommit igång och byggt och väldigt bra bygger du också. Hatten av.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.