Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Juni

Startat av drdoddo, 03 juni 2017 kl. 11:59

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Då var det dags för Swebrick Brick Challenge V - the juni edition!

Regler som tidigare:

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 800 pixlar i denna tråd.
  • Bilderna ska postas senast tisdagen den 27 juni.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Framför allt tävlar vi om ära och berömmelse, men eventuellt kan Swebrick bidra med priser (enligt föregående SBC-post som jag helt ogenerat kopierat, haha!). Vinnaren bestämmer nästa månads bit.

Som bit denna månad har jag valt en som förhoppningsvis de flesta av er har i lådorna. Den fyller ju en ganska självklar funktion men min förhoppning är att vi ska få se lite nya användningsområden (vilket naturligtvis är essensen i SBC). Så utan vidare fördröjning kommer här månadens bit!


55981 Wheel 18mm D. x 14mm with Pin Hole, Fake Bolts and Shallow Spokes (naturligtvis får man använda valfri färg, pluspoäng i min bok i alla fall om flera färger används)

Lycka till gott folk och låt byggandet börja!

Odidoma

Grattis till vinsten och bra val av bit!

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 03 juni 2017 kl. 16:49
Grattis till vinsten och bra val av bit!
Tack och bock. Ser fram emot vad folk hittar på 😜

Odidoma

Här kommer mitt bidrag.











Magnus den store

Snyggt med svartvitt foto och jag gillar att du fått in förra månadens bit. :D Själv har jag kört fast.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Wow, ni är så snabba!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo


Sollan

Du gör så fantastiskt levande miljöer!

lingonfil

#8
Citat från: o0ger skrivet 04 juni 2017 kl. 21:30
Wow, ni är så snabba!

Jag tror det är en strategi för att snabbt kväsa allt motstånd. "Shock and awe" tror jag det kallas. =)

Odidoma

Tack! så fort månadens bit släpps så får jag feeling. Sen hade jag fått lite nya bitar att latja med. Ser fram emot att överträffas av er som inte stressar ihop era byggen.

Anders67

Gillar väldigt mycket den ledsna sailor killen, knäna är perfekta!

Du har verkligen fått snurr på mycket stämningfulla miljöer - I like!

Citat från: Odidoma skrivet 04 juni 2017 kl. 21:20


drdoddo

Håller med om att det är en hel del sköna, lite "smutsiga" miljöer som spottats fram från herr odidoma ;)
(en liten sidenote, för att man ska kunna se att du svarat på en kommentar på Flickr måste man tagga med ett @ å så namnet på den man ska svara  ;D)
Bra klossat!

Magnus den store

Jag får lämna walk over den här månaden. Kan ju bara konstatera att Odidoma dominerar fullständigt hittills.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Haha, japp det gör jag. Hade ju hoppats på lite motstånd.

drdoddo

Valde jag en så kass bit alltså?  :o eller är det semestrar som stjäl fokus? Det mest sannolika är ändå att folks såg Odidomas bygge och helt enkel gav upp ;) Jag får se om jag kan få fram ett bygge innan deadline ikväll, har ett där månadens bit minst sagt för en tillvaro i skymundan...så egentligen inte helt optimal sett till tävlingens andemening.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.