Container Raffle Build - bygg och vinn 10219 Maersk minifigs

Startat av CopMike, 09 mars 2011 kl. 20:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

CopMike

Hej!

Dax för en lotteritävling, en sk Raffle!


Här är reglerna:

  • Du måste vara en registrerad medlem av Swebrick senast 2011-03-08, dvs igår.
  • Din uppgift är att bygga en container som är 6x16 studs stor och 5 bricks & 2 plates hög.
  • Endast riktiga byggen, inga LDD, MLCad osv.
  • Använd vilka färger och bitar du vill-enkelt eller komplicerat eller galet eller ....
  • Posta din bild i denna tråd, endast ett bygge per tävlande.
  • Tävlingen slutar den 26 mars kl. 22.00

Du kan alltså bygga ihop en klump som är 6x16x5:2 i rött och posta, eller skapa något fullständigt unikt i Crome Gold -
det är ditt val. Men kom ihåg att det är en Raffle, dvs lottad tävling, så alla har lika stor chans att vinna.
Det är turen och inte skickligheten som avgör ;)!!!
Här är ett exempel gjort med MLCad som INTE är tillåtet ;D, men ni får en idé:



Av alla er som gör som det står i reglerna lottar jag ut, meddelst slumpgenerator, 5 st minifigspack
á de 3 figs som ingår i kommande 10219 Maersk Train:
http://shop.lego.com/product/Default.aspx?p=10219&LangId=2057
       
Rätt schysst att kunna vinna 3 minifigs från ett 1300:- set alldeles gratis va?

Lycka till!

Micke

Fredrik

Först lottas det ut pollybags... sen minifigspack och sedan stora exclusives :) Fortsätter det att accelerera i denna takt vet jag inte var det kommer att sluta :)

Kul med en till tävlig, de är väldigt upskattade :)

Om man deltar här på swebrick får man deltaga på den liknande tävlingen på eurobricks också?

edit: Läste fel

Myko

Är det viktigt att det finns totalt 6x16 studs ovanpå? Likaså undersidan. Måste man bygga helt rektangulärt?


mechamike

Citat från: Myko skrivet 09 mars 2011 kl. 21:50
Är det viktigt att det finns totalt 6x16 studs ovanpå? Likaså undersidan. Måste man bygga helt rektangulärt?

Det fiffiga med container systemet är väl att alla containrar har samma yttermått och är "fyrkantigt" stapelbara?  Det man ha att spela med nu är väl färgval (och ev detaljrikedom på dörrlås mm?
?

CopMike

Citat från: mechamike skrivet 10 mars 2011 kl. 07:46
Citat från: Myko skrivet 09 mars 2011 kl. 21:50
Är det viktigt att det finns totalt 6x16 studs ovanpå? Likaså undersidan. Måste man bygga helt rektangulärt?

Det fiffiga med container systemet är väl att alla containrar har samma yttermått och är "fyrkantigt" stapelbara?  Det man ha att spela med nu är väl färgval (och ev detaljrikedom på dörrlås mm?
Helt rätt mechamike!
Det finns en "standard" som Lego använder för att två containrar ska kunna stå kortsida mot kortsida:
Min bild

och ovanpå varandra:
Min bild

Kolla gärna in min motsvarande tävling på Eurobricks för lite inspiration:
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=52867 Min bild

Micke

tellblom

Eftersom vi är i flyttar tagen och allt mitt lego redan är bortforslat fick jag leta runt bland dotterns för att få ihop till ett bidrag.

Det är en container som används av Timmson Space Chemicals och som nu håller på att fyllas med expansiv biomassa.

/Martin

Selander

Kul med tävling ! Och likaledes roligt att se dig mer aktiv här på forumet  :D

mordatre


En hemmabyggd sandfolkscontainer. Syftet med den är med i Eurobricktävlingen.
(Jag vet, hade lite lite bråttom först så denna blev lite enkel)

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

studbringer

Citat från: studbringer skrivet 10 mars 2011 kl. 00:05
Undrar bara vart dom 5 tågen tar vägen ?! ;D

För att inte tala om 15 tåg utan minifigs på Eurobricks... är det sånt här som kallas partspack ?! ;D

colonel

Hej Mikael

Du kan bare det der... :)
Jeg går ud fra at man kan deltage både på Eurobricks og Swebrick, så her er mit bidrag:
Jultomtens Secret Money Container
som jeg spottede under en rejse i Grønland.

prah

Man tackar aldrig nej till chansen att vinna ett par unika lego-figurer.
En färgglad container blev det och jag passade även på att ha fyra äldre legofigurer som dekoration vid sidan om.
Prah

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

marcus

Urvalet av bitarna begränsade en del, men här är mitt bidrag till tävlingen:

AndersI

En fullständigt ointressant, svart container







Hmmm, den verkar gå att öppna - vad kan det finnas därinne?









LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.