Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp! Klistra igen seals som har tappat klistret...

Startat av Goldmember, 10 oktober 2011 kl. 23:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldmember

Hej,

Har en 10123 cloud city (misb) där de 2 "sealsen" har tappat sin klisterförmåga..vad använder jag för att klistra igen dem? Och är detta ok? Kan jag kalla den misb utan att "skämmas" då?

Tacksam för tips och kommentarer.

/Goldmember

Superkalle

Bra fråga.

Sigillet är ju till för att man skall veta att ingen varit där och pillat med grejerna. När man säljer MISB så är det ju ett sätt att slippa diskussion med en eventuell köpare om att allt i boxen är där och i original. Samtidigt får man väl säga att på ett sådant gammal set får man räkna med att klistret kan släppa. Och så länge beskrivning, klistermärken och förslutna påsar är däri, så skall det inte vara några problem tycker jag.

Faktum är att det kan bara göra det värre om man försöker återförsluta med något slags extra-klister. Blir det dåligt gjort, så ser ju en potentiell köpare det direkt. Och då börjar man förstås undra "är allt inne i lådan som skall vara där...jag kan ju inte öppna och se efter nu".

Så jag tänker att det kanske är bästa att låta det vara som det är - det är ju ändå original och genuint åldrat.

Det vore intressant att se en närbild på "objektet" (det börjar dofta antikrundan nu  :D)

Ras 74

Håller med Kalle här helt klart. Ge sjutton i att försöka återsluta det.
Har sett set som säljs MISB där det står att "sealsen" släppt på någon eller flera av dem.

Så låt det vara, se bara till så att lådans invikta kant inte fläker upp sig på något sätt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.


tellblom


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.