Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggtävling - Svenska Skrifter!

Startat av Etzel, 03 februari 2011 kl. 17:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel



Det har blivit dags för en ny tävling här på forumet. Denna gång är temat svensk litteratur. Välj en scen från någon känd svensk författares verk och omvandla den till LEGO. Genom att snegla på "Gissa vignette"-tråden så kan vi alla se att detta är något som Swebrick-användarna kan mycket bra så räkna med en hård kamp med många fina bidrag.

Två kategorier: Stora resp. Lilla.

Bidrag i Stora kategorin ska vara större än 16x16 studs. Det finns ingen övre gräns i Stora kategorin.

Bidrag i Lilla kategorin ska vara 16x16 studs eller mindre. En viss mån av överhäng, tex. minifigs, trädgrenar och dylikt kan godkännas i vissa fall, om du är osäker på ditt bidrag så skicka ett PM och fråga.

Regler:

  • Du måste ha varit medlem här på forumet innan denna posten gjordes (3 feb 2011). (Du behöver inte vara betalande medlem i föreningen Swebrick, men bli gärna det ändå ifall du inte redan är det ;) ).
  • Tävlingsbidraget ska vara ditt eget och det ska vara nytt, dvs. inte ha publicerats någon annanstans innan.
  • Endast riktigt LEGO. Inga klon-märken, tredjeparts-tillverkare (typ Brickarms) eller digitala bidrag.
  • Inga modifierade bitar eller egentillverkade stickers. Officiella stickers från LEGO är tillåtna.
  • Ett bidrag per person i varje kategori.
  • Bidrag postas i bidragstråden: LÄNK. Skriv vad det är för författare och verk du har hämtat scenen ifrån.
  • 3 bilder per bidrag är tillåtna. Ej större än 800x600 pixlar. Man kan länka till ett galleri med fler bilder om man vill (t.ex. på Flickr eller Brickshelf).
  • Vinnare utses genom röstning, mer information om detta kommer vid tävlingens slut.
  • Deadline för tävlingsbidrag är söndag 13 mars kl. 22:00 svensk tid.

Priser:
Vinnare av Stora kategorin får välja mellan:

8053 Mobile Crane


eller

8098 Clone Turbo Tank


Vinnare av Lilla kategorin får välja mellan:

Det som vinnaren i Stora kategorin väljer bort

eller

3182 Airport


Dessutom:
Det set som väljs bort av vinnaren i Lilla kategorin kommer att lottas ut bland alla godkända deltagare. Så även om du inte vinner kan du fortfarande ha chansen att få ett pris  :)

Frågor, funderingar och diskussion kring tävlingen tas i denna tråd.

Leg Godt!

/Etzel

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 03 februari 2011 kl. 17:45
  • Ett bidrag per person.

Betyder detta att man inte får vara med och tävla i både den stora och den lilla kategorin?

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 03 februari 2011 kl. 19:10
Citat från: Etzel skrivet 03 februari 2011 kl. 17:45
  • Ett bidrag per person.

Betyder detta att man inte får vara med och tävla i både den stora och den lilla kategorin?
Nej, ett bidrag per person och kategori. Bra att du påpekade detta så att jag kan ändra :)

Stigge72

Först vill jag säga: snygg illustration.

Sedan, bara för att vara säker, den här gången ska man skriva vilken författare, och vilket verk, va?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Ras 74

Kul tävling Etzel! Skall bli riktigt kul att se vad folk kommer upp med.

Juste att du ställer upp och ger bort lite av dina egna priser ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Etzel

Citat från: stigge72 skrivet 04 februari 2011 kl. 01:22
Först vill jag säga: snygg illustration.

Sedan, bara för att vara säker, den här gången ska man skriva vilken författare, och vilket verk, va?
Tack, ja denna gång är det ingen gissning ;) Ange författare och verk och skriv gärna något mer om scenen, varför du valt den etc.

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 04 februari 2011 kl. 08:37
Oooh! Kul!

Vem står för priserna?
Det är överblivna priser från min SM-vinst. Tänkte de kunde göra nytta här istället för att stå på min vind :P

AndersI

Kul tävling - nu ska man bara komma på något vettigt (när läste jag något svenskt senast??).

Edit: glömde säga "Snygg vinjett för tävlingen!"

shiftaltcmd

Räknas serier som 91:an eller Arne Anka?

Eva

Spännande tävling.. Börjar redan fundera..  ;D

Etzel

Citat från: shiftaltcmd skrivet 04 februari 2011 kl. 16:43
Räknas serier som 91:an eller Arne Anka?
Jadå, serier går fint det med. Bamse någon?  :D

Skrytsson


micke

#12
Citat från: Ejdeholm skrivet 05 februari 2011 kl. 22:13
Inget vinnande bidrag men kul att vara med  :)


Riktigt coolt

Flyttat till diskussionstråden. /Etzel
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gordonblixt

Blir kul att se vad alla kommer på.
Snygg bild till tävlingen. :P

Tufs

Det skulle vara kul att vara med. Men så har jag för det mesta bara Lego som är från innan 2000. Så jag har inte många nyare fina användbara delar. Så det kan ju bli en utmaning så.
Men jag får se hur jag ska gå till väga.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.