Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ice Realm, CB Tree of Worlds

Startat av Gideon, 23 juni 2018 kl. 17:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Vid årets Brickworld var jag med och byggde i Eurobricks CB, koordinerat av Tim Lydy och Mark Larson. Konceptet var att vi byggde ett gemensamt träd (med icke-puristisk kärna, känsliga tittare varnas) av bruna bitar köpta via RLUG-stöd och att varje byggare byggde en "värld" som placerades på en gren. Mitt i den snörika vintern kändes det givet för mig att välja att bygga is-världen.
Alla mina bilder på Eurobricks CB finns här: www.flickr.com/gp/jonas_wide/175v03
(Är det någon av bildlänkarna nedan som inte fungerar nedan så kan bilderna hittas här)

En mer utförlig reserapport för hela Brickworld och bilder från övriga utställningen kommer senare i ett separat inlägg.


Ice Realm


Ice Realm

Trots att mitt bygge var ett av de lättare (underredet var extremt rangligt) så hängde grenen betänkligt redan innan jag placerade mitt bygge på den. Trots att jag vinklade upp framkanten på bygget med en hel brick så lutade det oroväckande under hela utställningen och min gren svajade ordentligt så fort någon rörde vid trädet. Tack och lov så blev det dock inget katastrofalt fall ner i betonggolvet.


CB "Tree of Worlds"


CB "Tree of Worlds"

Min vana trogen så blev det också lite minifig-action i bygget. I detta fall ett gäng otäcka isvarelser som invaderar trädet, som försvaras av ett gäng satyrer.


Invasion


Försvarare


"Hej kompisar!! :D"

En höjdpunkt på Brickworld är ljusfestivalen "World of Lights" som traditionsenligt hålls på lördagkvällen. Jag hade förberett mitt bygge genom att linda in ett par meter blå glowwire inne i templet samt trasslat in ett par vita små istappslingor i underredet. Ett par "infrusna" detaljer i isen framträdde bättre när belysningen var på.


Mitt bygge på World of Lights


Mitt bygge på World of Lights


Trädet på World of Lights

Några andra moduler och detaljer på trädet:



Nebula Realm och Fire Ship, byggare: Mark Larson. Vann även kategorin "Best Sea Vessel".



Harvest Realm, byggare: Bröderna Isaac och John Snyder


Gem Realm, byggare: "Quarryman" från Norge. Byggd på hotellrummet efter ankomst enligt uppgift från tidsoptimistenbyggaren själv.


Night Realm, byggare: Kristel


Forge Realm, byggare: "Silver Smith"


Thirst Realm, byggare "Darkdragon" och Earth Realm, byggare "MKJoshA". (Earth Realm vägde "bara" 4,3 kg och fick sedermera plockas av)


Heart Realm, byggare: "CorneliusMurdock" (som fick sitt hjärta krossat minst tre gånger under eventet)


Nature Realm, byggare "Rogue Angel"


Water Realm, byggare: Tim Lydy


Svampar som växer på trädet


Orm och drömfångare, byggare: Tim Lydy


Kärlek


Bi, byggare: Mark Larson och björn, byggare: Tim Lydy


Vårt bygge vann "Best Group Layout"!

Ett reportage kring bygget och processen bakom, skrivet av koordinatorn Tim Lydy, kan hittas här: https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/162698-tree-of-worlds-brickworld-chicago-2018-eurobricks-collab/

Gideon

#1
Teamet som byggde trädet, från fem länder på tre kontinenter :)



Längst bak, från vänster: Prune Face, Träd, Silver.Smith, Rogue Angel, Gideon, Vincent Kessels
Mitten, från vänster: Darkdragon, ZCerberus, Kristel, Captain Nemo, MKJoshA
Längst fram, från vänster: Hinckley, Quarryman, Ryushi, CorneliusMurdock, soccerkid6, LittleJohn

o0ger

Det är ett väldigt imponerande bygge!

Ditt is-tempel är fint och jag gillar särskilt alla "istappar" du har fått till på undersidan.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

de Gothia

Sjukt imponerande!! Gillar med istapparna under templet!:)

Skulle det gå att gå community aliasen på personerna på fotona?:)

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 29 juni 2018 kl. 13:31
Det är ett väldigt imponerande bygge!

Ditt is-tempel är fint och jag gillar särskilt alla "istappar" du har fått till på undersidan.
Tack! Idén till vilken bit som istapparna baserades på var ursprungligen Tims, men jag tror att jag använde fler än vad han hade tänkt sig ;)

Citat från: de Gothia skrivet 29 juni 2018 kl. 13:42
Sjukt imponerande!! Gillar med istapparna under templet!:)

Skulle det gå att gå community aliasen på personerna på fotona?:)
Tack!

Uppdaterar inlägget med listan på EB-nick. Tror att du känner igen ett par av dem :)

ZC delade ut ett litet pris (mest customfigurer) till var och en av oss.

Hinckley (Mark Larson) fick The GOAT ("Greatest of All Time", tydligen en sportterm vilket gjorde att jag missade referensen först)


Min figur.

Ozp

Är det samma Kristel som bygger modulhus?

Gideon

Citat från: Ozp skrivet 29 juni 2018 kl. 14:43
Är det samma Kristel som bygger modulhus?
Till Brickworld tror jag bara hon hade med sin träd-modul med draken.

Men här är hennes Flickr: https://www.flickr.com/photos/kjw010/
Ser ut att vara några fina egna modulhus bland recensionerna av set, ja :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.