Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Andli's dark red projekt WIP

Startat av andli, 24 april 2016 kl. 23:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: andli skrivet 19 oktober 2016 kl. 22:23
För att reflektera över den oro med 1x2 tiles som kom upp tidigare i tråden verkar just det inte vara ett stort problem, däremot är det ganska hopplöst att få ihop snygga skarvar mellan modulerna längs slopsen i taket, de lever verkligen sitt egna liv.

Irriterande med taket. Om du byter ut några tiles mot plates, övervinner clutch-powern banan-effekten?

andli

Taket är byggt med 2x2 slopes, jag tror största problemet är att det har snålats med underliggande struktur för att hålla ihop dessa.
Borde nog behövas en större mängd långa 2xn bricks på undersidan för att stötta upp det hela...

Takvinkeln varierar alltså mellan de olika modulerna...
Och jag noterar också en bananeffekt där taket är bredare mitt på än högst upp!

Ska se om jag kan fixa en bild av en skarv..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

Nu är det dags att förstärka bygget lite så att det klarar en transport till Köpenhamn! Och kanske snickra lite fler lådor :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Såg den också på en kompis från Norrbottens fb. Men visst är din större?

andli

Det var via din kommentar på hans fb jag såg den, det var inte förrän sambon kommenterade att det fanns en kirunakyrka till jag insåg att den inte var postad i AFOL gruppen...

Jo min är lite större, hans verkar stå på 2x2 32x32 baseplates, min tar 3x3 moduverse med lite mindre marginal runt om...

Men han har ju fått med den diagonala utbyggnaden på baksidan som jag uteslöt pga jobbiga vinklar..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli


Nu har brudparet packat för sin första smekmånad i Danmark, sen blir det en andra i Linköping....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Odidoma

Jag blir alltid imponerad av egensnickrade lådor. Ha så skoj i Danmark. Kommer du rapportera?

andli

Jodå, några rapporter kommer det nog att bli!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.