Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Sigfig-presentation till BotBS

Startat av Gideon, 11 januari 2016 kl. 14:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Detta är presentationen av min sigfig till Brethren of the Brick Seas (BotBS), som jag skrivit lite om här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=9506.0.
(Kunde inte låta bli att göra en liten blinkning till min egen härkomst när jag hittade på namnen ;) ).


Gideon Saulse de Bothnia är den fjärde sonen till greven av ett litet men bördigt grevskap i norra Oleon. Med de hårda traditionerna om att äldste sonen ärver hela sin fars egendomar så hade Gideon traditionellt sett haft två karriärval, antingen inom militären eller inom den i Oleon starka religiösa Orden. Han har dock inte haft bråttom ut i vuxenlivet, utan har istället till sin fars stigande irritation tillbringat många kostsamma år som student på flera av Oleons finaste universitet. Man kan tänka sig att det inte bara varit kunskaperna som lockat med studentlivet...

Med de nya möjligheterna som öppnar upp sig genom kolonisationen av New Terra har Gideon nu bestämt sig för att bryta med de ingrodda militära och religiösa familjetraditionerna och valt att ge sig av mot ett nytt liv som upptäckare och entreprenör i New Terra.


Gideon lämnar sina hemtrakter.


Närbild på min sigfig.


Sekundära karaktärer
Eftersom jag laborerade med lite olika kombinationer när jag skulle skapa min sigfig, som ursprungligen var tänkt att vara någon form av bluecoat, fick jag lite andra figurer som får bli karaktärer i min historia i BotBS. Har ingen aning om de faktiskt kommer användas längre fram, men åtminstone prästen har gett mig lite idéer.


Theodore Saulse de Bothnia, comte de Bothnia och pensionerad colonel i Oleons armé. Krigshjälte från det fyrtionioåriga kriget (som avslutades för 25 år sedan), om vilket han mycket gärna och länge berättar historier med varierande sanningshalt.


Alexandre Saulse de Bothnia, äldste sonen och arvinge till grevskapet Bothnia. Contre-Amiral i Oleons flotta.


Hector Saulse de Bothnia, näst äldste sonen. Commandant i Oleons armé.


Jayson Saulse, präst i Ordern. Svuren tjänare av Poseidon. Här i både vardagskläder och ceremoniell utstyrsel. (Jag behöver fixa en vit huva nån dag...fröet är sått till ännu en BL-order.)
Zeus är den av de tre gudarna (Oleons religion är mycket inspirerad av grekisk mytologi) som främst vördats i de urgamla bygderna i Oleon, men i kolonierna är Poseidons tjänare mycket mer aktiva. Därför är det inte alls osannolikt att Jayson kommer följa efter sin lillebror västerut till det nya missionsfältet som öppnas upp...
(Den tredje guden i Oleons mytologi är dödsguden Hades)

mechamike

Väldigt snyggt byggt, och bra komposition med sädesfältet. vägen och dess murar.. Trevliga karaktärer.. ska bli kul att följa.
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.