Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Är ju alltid trevligt att som föreningen kunna nå ut i världen, men är nog mer spännande/utmanande för den enskilde medlemmen att veta att stora delar av Lego världen kollar in och förhoppningsvis uppskattar ditt bygge.

/ByggareDan

Etzel

Haha, ja jag blev glatt överraskad när jag såg vilken spridning det fått. Att bygga något från kultfilmer från 80-talet är uppenbarligen ett säkert kort för att få uppmärksamhet utanför AFOL-kretsen. ;)

Skafte

Det var ju en väldigt välskriven artikel också, till skillnad från många andra "utifrån" man läst så att säga.

Jag fick ett mail med fråga om de fick publicera först. Och så hade de ju forskat lite själva och gått in på Etzels Flickr och även länkat dit.

:)

lingonfil


Peter S

Citat från: AndersI skrivet 12 september 2014 kl. 08:59
Här också - lite andra bilder och variation på texten: http://www.dailydot.com/geek/swedish-lego-movie-scenes-ferris-bueller/
Men vad konstigt det kändes att bli så uppmärksammad! Och kul! Man förstår att internet-likes kan boosta självkänslan.

Svartkrut

Jättekul att det blev så uppmärksammat.  :D

Sirre

Jag vet inte om det är många andra här som följer 9gag, men jag såg att bilden hade blivit uppladdad där också, men utan hänvisning till källan, vilket jag kände att jag var tvungen att kommentera.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.