Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Houdinis Water Toruture Cell

Startat av byStfn, 18 juli 2016 kl. 21:35

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Detta är faktiskt min allra första MOC som ursprungligen (den svarta, bifogad i posten) gjordes med mitt barndoms-Lego april förra året. Jag hade en vilja att göra ett antal trolleri-moc:ar pga mitt yrke och Houdini är en sån där person som har massor av möjligheter att bygga runt..

Den här upphottade versionen gjordes i höstas efter att jag hittat det gamla bygget i en låda. Blev lite hög*, men jag ville åt någon teaterkänsla.

*Alltså bygget, lindyhep!!




Sockerbit

Snyggt! Nu gärna en liten bildserie med hela tricket  ;)

Peter S

Kul att se hur du utvecklats! Det är ljusår mellan kamrarna!

byStfn

#3
Citat från: Peter S skrivet 18 juli 2016 kl. 21:50
Kul att se hur du utvecklats! Det är ljusår mellan kamrarna!

Tack! Jag älskar att slänga med gamla versioner när jag nu sparar sådana. Just för att själv se utveckling osv. Jag har faktiskt en ännu stiligare version på gång men den är bara inredning i ett större bygge som får bli färdigt till jul kanske :)


byStfn

Citat från: Sockerbit skrivet 18 juli 2016 kl. 21:38
Snyggt! Nu gärna en liten bildserie med hela tricket  ;)

Jag har funderat på att göra något sånt men det är klurigt att få till fötterna på ett bra sätt pga de skeva proportionerna som minifigurer har..

lindyhep

Stiligt och kul :D

Men..."blev lite hög" :o
Jaja det är ju 18-årsgräns här ;D
(Kanske lägga till ett "Den" om det är fler som har hjärnor som fungerar på samma sätt som min ::) ;) )

andreaseldh

Mycket snyggt! Penn & Teller hade en liknande, men där var man upprätt och den hade ett galler strax under vattenytan som att man inte kunde komma upp och hämta luft. Ja, "man" i detta sammanhanget var ju förstås Teller!

byStfn

Citat från: lindyhep skrivet 18 juli 2016 kl. 22:35
Stiligt och kul :D

Men..."blev lite hög" :o
Jaja det är ju 18-årsgräns här ;D
(Kanske lägga till ett "Den" om det är fler som har hjärnor som fungerar på samma sätt som min ::) ;) )

Korrigerat bara för dig ;)

Citat från: andreaseldh skrivet 18 juli 2016 kl. 23:47
Mycket snyggt! Penn & Teller hade en liknande, men där var man upprätt och den hade ett galler strax under vattenytan som att man inte kunde komma upp och hämta luft. Ja, "man" i detta sammanhanget var ju förstås Teller!

Det är den som Teller dör i varje gång, va? Kommer inte ihåg gallret..

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 19 juli 2016 kl. 08:38
Det är den som Teller dör i varje gång, va? Kommer inte ihåg gallret..

Jo det är där. Och här är numret!


Perhed

Kul och tjusigt bygge!
Hehe jag får panik bara jag tänker på vattentricket. Men som sagt tjusigt.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

byStfn

Citat från: Perhed skrivet 20 juli 2016 kl. 08:51
Kul och tjusigt bygge!
Hehe jag får panik bara jag tänker på vattentricket. Men som sagt tjusigt.

Ja, det är ju inte helt ofarligt. Houdini var ju känd för att kunna hålla andan mellan 3½ och 4 minuter så det var ju en fördel..

Peter S

#11
Är det bara jag som tycker P&T's trick är obehagliga? De som var uppe på scen kunde knappt sluta skratta. Jag tycker gory trick ska göras med finess...


byStfn

Citat från: Peter S skrivet 20 juli 2016 kl. 12:46
Är det bara jag som tycker P&T's trick är obehagliga? De som var uppe på scen kunde knappt sluta skratta. Jag tycker gory trick ska göras med finess...

Och det är väl precis det de gör? Eller missförstod jag?

Peter S

Jag vill inte se döingar på scen, ens om de bara spelar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.