Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Lunds Domkyrka

Startat av Full Plate, 29 december 2016 kl. 17:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Mitt i allt Micropolis byggande bestämde jag mig för att bygga en microversion av Lunds domkyrka. Själva domkyrkan är baserad på en gammal design så fick hålla den utanför tävlingen, men var kul att bygga ändå :)






Magnus den store

Vackert. En dag ska jag också bygga en kyrka.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sockerbit

Mycket fint bygge! Smart användande av antennerna.

andreaseldh

Wow! Du tar väl inte illa upp om jag stjäl några av idéerna till katedralen bredvid Lutande tornet i Pisa? Jag har ju redan byggt tornet i microskala, men någon gång i framtiden hade jag tänkt bygga hela piazzan. Just nu har jag ju bara en intetsägande park runtomkring.

Och Sirre tar väl heller inte illa upp för lånet av bild?


Swebrick Event Uppsala 2014
by Swebrick, on Flickr

Gideon

Den kyrkan har jag hela mitt AFOL-liv velat bygga i lego! (Min farmor bor några kvarter därifrån så jag har promenerat där många gånger på väg in i Lund)
Fin tolkning i en behändigare skala du fått till, och fina omgivningar också. Gillar inte minst Lundagård :)
Till och med statyn av Schartau är ju med också! Men tack att du utelämnade det anskrämliga Domkyrkoforum intill...

Emma

Snyggt snottad mark med träden som sticker upp ur hålen på 87087.

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 29 december 2016 kl. 17:19
Vackert. En dag ska jag också bygga en kyrka.
Tack! Det tycker jag du ska  :)

Citat från: Sockerbit skrivet 29 december 2016 kl. 17:24
Mycket fint bygge! Smart användande av antennerna.
Tackar!

Citat från: andreaseldh skrivet 29 december 2016 kl. 17:49
Wow! Du tar väl inte illa upp om jag stjäl några av idéerna till katedralen bredvid Lutande tornet i Pisa?
Absolut inga problem! Glad om det kan vara till inspiration :)

Citat från: Gideon skrivet 29 december 2016 kl. 21:36
Den kyrkan har jag hela mitt AFOL-liv velat bygga i lego! (Min farmor bor några kvarter därifrån så jag har promenerat där många gånger på väg in i Lund)
Fin tolkning i en behändigare skala du fått till, och fina omgivningar också. Gillar inte minst Lundagård :)
Till och med statyn av Schartau är ju med också! Men tack att du utelämnade det anskrämliga Domkyrkoforum intill...
Tackar! En mer storskalig version hade varit häftigt att bygga :) Den är ju ganska rå och opolerad jämfört med många kyrkor. Antar att det skulle bli svart, DBG och LBG för fasaden.
Jepp, kunde ju inte missa Schartau, även om likheten kanske inte är helt slående ;)
Att man får bygglov för en sådan styggelse som kyrkoforum är mig en gåta >:(

Citat från: Emma skrivet 30 december 2016 kl. 11:22
Snyggt snottad mark med träden som sticker upp ur hålen på 87087.
Tack!

mattiasr


dalle

... och omnämnd i TBB har MOCen blivit nu. Grattis!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.