Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kalle Ankas bil

Startat av jalex, 09 maj 2016 kl. 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Det här är min version av Kalle Ankas bil. Den var riktigt kul att bygga och jag stötte på flera svårigheter med att få det som jag ville. Hjulen var det som ställde till mest bekymmer för de helvita hjul som finns (som man oftast ser bilen har) tyckte jag var för små, så då fick det till slut bli hjul med svarta däck (mer likt originalbilen från 1937). Jag hade även önskat få med bagageluckan på något sätt (där brukar ju Knattarna sitta), men det blev för trångt i den här storleken.

Den bifogade bilden är från ett fiktivt (tror jag) reklamblad av Kalle Ankas bilmodell - Belchfire Runabout. I verkligheten så är bilen inspirerad av en "American Bantam 1938"-bil.


Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Stigge72


Sockerbit

Riktigt snyggt och hög igenkänningsfaktor.

Muede

Snyggt! Får kalle plats i bilen?
/ Muede

jalex

Tack för kommentarer!

Citat från: Muede skrivet 09 maj 2016 kl. 10:47
Snyggt! Får kalle plats i bilen?

Jadå det gör han!  :) (Men det blir lite trångt med ratten dock, sittter inte fast helt när han sitter där.



Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

dalle

Mycket bra byggt då ju bilen är så liten. Kul att Kalle får plats.

Citat från: jalex skrivet 09 maj 2016 kl. 10:10
Den bifogade bilden är från ett fiktivt (tror jag) reklamblad av Kalle Ankas bilmodell - Belchfire Runabout.


Ett fiktivt reklamblad? Är inte Kalle fiktiv eller är han en verklig person?

jalex

Citat från: dalle skrivet 09 maj 2016 kl. 11:00
Mycket bra byggt då ju bilen är så liten. Kul att Kalle får plats.

Citat från: jalex skrivet 09 maj 2016 kl. 10:10
Den bifogade bilden är från ett fiktivt (tror jag) reklamblad av Kalle Ankas bilmodell - Belchfire Runabout.


Ett fiktivt reklamblad? Är inte Kalle fiktiv eller är han en verklig person?

Tack!

Jo hehe nu efter lite googling så vet jag att det är påhittat (Belchfire Runabout är tydligen helt påhittad och Duckberg Motor finns nog inte ), men jag tänkte först att det kunde vara ett reklamblad på en verklig bilmodell som använde Kalle Anka för att locka kunder eller nåt.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter



Clarmo


lingonfil

Supportat!

Jag är lite putt på att dina byggen får så lite uppmärksamhet på IDEAS. Har du ställt ut något IRL någon gång och äskat röster på det sättet? Vi har ju en kommande utställnning den 28:e i Kista. Där kommer Muede ställa ut bingen, och jag har försökt ragga dit lite ankister så detta skulle passa ganska bra där!

Det kanske går att hitta något litet hörn att ställa ut på och fixa ngn lite skylt med en länk till IDEAS?

andreaseldh

#11
Ja, du är jättevälkommen till Kista! Säger jag trots att anmälningstiden har gått ut, men kolla tråden så kan vi nog fixa en sen anmälan.

Andreas K A Eldh
Supporter nr 73 och f.d. styrelseledamot i NAFS(k).

jalex

Citat från: Clarmo skrivet 09 maj 2016 kl. 15:02
Citat från: jalex skrivet 09 maj 2016 kl. 14:55
Citat från: Sollan skrivet 09 maj 2016 kl. 11:39
Så snygg!

Tack!

Finns ute på LEGO Ideas nu - https://ideas.lego.com/projects/140859.

Riktigt snygg, supportad på Lego ideas  :D

Tackar!

Citat från: lingonfil skrivet 09 maj 2016 kl. 17:03
Supportat!

Jag är lite putt på att dina byggen får så lite uppmärksamhet på IDEAS. Har du ställt ut något IRL någon gång och äskat röster på det sättet? Vi har ju en kommande utställnning den 28:e i Kista. Där kommer Muede ställa ut bingen, och jag har försökt ragga dit lite ankister så detta skulle passa ganska bra där!

Det kanske går att hitta något litet hörn att ställa ut på och fixa ngn lite skylt med en länk till IDEAS?

Gott! Ja det är jag med!  ;) Nej har aldrig ställt ut något IRL. Jag tror inte jag kommer få tid att vara med på den utställningen... Hade varit skoj dock! Och det kan jag tänka mig kan locka en del ank-fans med bingen där.

Det där med att nå ut till folk med sina "Ideas" är ju det svåraste. Det gäller ju att nån eller några med stora sociala nätverk kan hjälpa att sprida det väl. Fast kanske det finns en del anksidor att kolla in...

Citat från: andreaseldh skrivet 09 maj 2016 kl. 17:43
Ja, du är jättevälkommen till Kista! Säger jag trots att anmälningstiden har gått ut, men kolla tråden så kan vi nog fixa en sen anmälan.

Andreas K A Eldh
Supporter nr 73 och f.d. styrelseledamot i NAFS(k).

Tack!  :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Sockerbit

Nu är bilen supportad!

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.