Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Miljonprojektet i Flemingsberg

Startat av Emma, 12 oktober 2016 kl. 11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma



På väg hem från Uppsala.

Anders67

#46
När man ser dessa två bilder så är det så häftigt - bilden på huset för sig själv så ser det ut som det är i naturlig skala - och sedan i bild 2 med huset under armen, så coolt.



Bild 1
Bild 2

ps. Ja jag menar naturlig skala som det riktiga huset det representerar


Clarmo

Insåg precis att jag ska sova i en utav dessa hus inatt. Visade bilderna för min kompis som bor där. Han blev riktigt imponerad  :)

Emma

Kul! Vilken port? Jag bodde i 14C, när det begav sig.

Clarmo


Emma

Gammal tråd och gammalt bygge. Men nu har jag fått för mig att lägga lite energi på att rusta upp miljonprojektet.

Det ska bli ny botten, 32×64-plattor istället för 32×32. Och sen passar jag på att laga sånt som fallit av. Sista gångerna jag ställt ut det har jag upptäckt att det saknas någon tile och någon Erling. För att sedan direkt glömma bort det när jag kommer hem.

CopMike

Citat från: Emma skrivet 17 juli 2023 kl. 21:25...... rusta upp miljonprojektet.
Upprustning av de gamla miljonprogrammen ligger helt rätt i tiden, nya våtutrymmen och fräscha kök ;D! Kör hårt!

Eriol

Vågar man hoppas på att det blir utställt i Sundsvall i augusti?

Emma

Citat från: Eriol skrivet 18 juli 2023 kl. 21:41Vågar man hoppas på att det blir utställt i Sundsvall i augusti?

Det är den blåslampan som jagar mig... Självklart ställer jag ut det!

ArfMan

Ska jag ta bilder från mitt kontor? (Mittemot det?) några förnyade parker och detaljer också 😅

Citat från: Emma skrivet 17 juli 2023 kl. 21:25Gammal tråd och gammalt bygge. Men nu har jag fått för mig att lägga lite energi på att rusta upp miljonprojektet.

Det ska bli ny botten, 32×64-plattor istället för 32×32. Och sen passar jag på att laga sånt som fallit av. Sista gångerna jag ställt ut det har jag upptäckt att det saknas någon tile och någon Erling. För att sedan direkt glömma bort det när jag kommer hem.

Emma

Citat från: ArfMan skrivet 19 juli 2023 kl. 19:26Ska jag ta bilder från mitt kontor? (Mittemot det?) några förnyade parker och detaljer också 😅


Det får du gärna göra!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.