Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] T44

Startat av pehter aka ibbe, 08 augusti 2017 kl. 21:21

Föregående ämne - Nästa ämne

pehter aka ibbe

Efter att ha känt att det var dags att uppdatera den T44:a som jag hade i tåglandskapet i Linköping kikade jag på en annan tågbyggare och slutresultatet bliv denna med nummer från Cargo Green.

Under Klossfestivalen hade jag en lite kamera i loket som strömmade video till en platta vilket var populärt bland besökarna, man kan se kameran som en vit fläck i vindrutan. Kameran är köpt på Ebay, liknande denna

Och det finns en instruktion här för den som känner sig sugen att bygga en själv.


T44_02 by pehter aka ibbe, on Flickr


T44_01 by pehter aka ibbe, on Flickr


T44_09 by pehter aka ibbe, on Flickr


T44_10 by pehter aka ibbe, on Flickr
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Nickexs

Supersnyggt!

Vad har du skrivit ut dekalen på?

pehter aka ibbe

Citat från: Båtåkaren skrivet 08 augusti 2017 kl. 23:02
Supersnyggt!

Vad har du skrivit ut dekalen på?

Tack.
Dekalerna är utskrivna på något som kallas Water slide Decals, finns för både bläckstråle och laser. Det jobbigaste är att hitta en bra bild att utgå ifrån, sedan kan bilden behöva justering så att den blir skarp och får hyggligt rätt färger vid utskrifter.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Selander

#3
Den blev jättefin den här versionen! Stort lyft jämfört med föregående!!!

Edit:
Kollade beskrivningen.... Så lite dekaler runt Techncbrick 1*4, bra löst!

.

mechamike

Stilfullt klossat. Snyggt färgval.
?

Nickexs

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 09 augusti 2017 kl. 09:38
Citat från: Båtåkaren skrivet 08 augusti 2017 kl. 23:02
Supersnyggt!

Vad har du skrivit ut dekalen på?

Tack.
Dekalerna är utskrivna på något som kallas Water slide Decals, finns för både bläckstråle och laser. Det jobbigaste är att hitta en bra bild att utgå ifrån, sedan kan bilden behöva justering så att den blir skarp och får hyggligt rätt färger vid utskrifter.

Går det att köpa dom i Sverige någonstans?

pehter aka ibbe

Citat från: Selander skrivet 09 augusti 2017 kl. 11:35
Den blev jättefin den här versionen! Stort lyft jämfört med föregående!!!

Edit:
Kollade beskrivningen.... Så lite dekaler runt Techncbrick 1*4, bra löst!

.
Lyckligtvis så har det funnits många färgscheman så det går att hålla dekaler till ett minimum så att puritanen i mig inte skriker så högt  ;D

Citat från: Båtåkaren skrivet 10 augusti 2017 kl. 20:16

Går det att köpa dom i Sverige någonstans?

Vet inte, borde finnas i hobbyaffärer. Finns transparenta och vita, beror på bakgrunden vilken som funkar bäst.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Boathill

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 09 augusti 2017 kl. 09:38
Citat från: Båtåkaren skrivet 08 augusti 2017 kl. 23:02
Supersnyggt!

Vad har du skrivit ut dekalen på?

Tack.
Dekalerna är utskrivna på något som kallas Water slide Decals, finns för både bläckstråle och laser. Det jobbigaste är att hitta en bra bild att utgå ifrån, sedan kan bilden behöva justering så att den blir skarp och får hyggligt rätt färger vid utskrifter.
Åhh de gamla klassikerna som man alltid sabbade när man byggde plastmoddeler som pöjk! :)

RetroBricker

Ja, det är en gammal tråd, men jag vill bara meddela att byggbeskrivningen är bra och att jag är på god väg att ha en egen T44:a!

Jag har modifierat den bl.a för Power Up batteribox och nästa steg är att "göra hål" i botten för kabeln till drivningen. Sen saknas det även några dyrare delar, ett fönster och vissa små detaljer.
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.