Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: Tektor skrivet 01 juni 2016 kl. 14:36
Sen får du bygga det Kalla krigiskaste planet av alla: Saab A36 ;)
Och sen en liten B3LA?

SAAB A36 har jag planer på... 8) Det blir isf att utgå från vindtunnelmodellen 1300-71D, som har stora likheter med världshistoriens coolaste flygplan; SR-71 Blackbird (som ju också har slående likheter med Amidalas starship från Star Wars Episode 1)

Citat från: ByggareDan skrivet 01 juni 2016 kl. 15:22
Om du tycker du byggt alla jetvarianter men ändå vill hålla dig inom det militära så skulle iallafall jag vilja se ett Herkules plan med tillhörande last. (pansarvagnar, trupper eller liknande)

/ByggareDan

Kan bli ett sånt så småningom, men det kommer sluka en jäkla massa bitar... Tp 79 (DC-3) ligger närmare tillhands när jag börjar ge mig på icke-svensktillverkade modeller.

Citat från: AndersI skrivet 01 juni 2016 kl. 15:23
Saab 210? Den har ju i alla fall flugit...

Den ju i princip bara en nedskalad Draken så jag bygger nog hellre något annat först :)

stej123

Har fått mina flygplan fotade av ett riktigt proffs. Här är lite nya bilder på Viggen:






andreaseldh

Mycket vackert, du kommer göra succé på Linköpingsutställningen! Har du bestämt dig ännu för vad nästa projekt ska bli, SAAB 210 eller något markfordon?


stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 05 juni 2016 kl. 22:30
Mycket vackert, du kommer göra succé på Linköpingsutställningen! Har du bestämt dig ännu för vad nästa projekt ska bli, SAAB 210 eller något markfordon?



Har inte bestämt något än, men SK60 kommer jag mest troligt bygga innan SAAB 210 :)

stej123

Lite nya drakenbilder (foto Tomas Westermark):






AndersI

Bra modeller är väl värda bra foto!

Ett litet collage sen när alla modellerna är fotograferade vore välkommet, så man kan byta skrivbordsbakgrund igen :)

stej123

Citat från: AndersI skrivet 08 juni 2016 kl. 08:38
Bra modeller är väl värda bra foto!

Ett litet collage sen när alla modellerna är fotograferade vore välkommet, så man kan byta skrivbordsbakgrund igen :)

Alla modeller är fotade, jag har bara inte hunnit ladda upp alla än, så det kommer! :)

stej123

Roade mig med att göra denna ikväll:


humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Joacim

Haha, men till malmenutställningen borde du göra en rullande gripen stående på ena vingen och samma pilot som flög i Stockholm  och som säger de berömda orden... Eftersom vi ändå är i Linköping så är det ju nära anknytning😝


stej123

Citat från: Godtfred skrivet 11 juni 2016 kl. 18:36
Grattis! http://www.brothers-brick.com

Vad kul! Det förklarar varför jag helt plötsligt fick en massa faves och nya följare på flickr :P


Wineyard

Välförtjänat! Dina plan håller världsklass!

Anders67

Citat från: Wineyard skrivet 11 juni 2016 kl. 20:29
Välförtjänat! Dina plan håller världsklass!
Håller verkligen med!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.