[MOC] Journey through the desert - intro till min sig-fig för GoH

Startat av drdoddo, 17 augusti 2018 kl. 00:53

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Eftersom Gideon lurade in mig (det gick i ärlighetens namn väldigt lätt, haha!) i Guilds of Historica så var det bara att sätta igång med in liten vig för att introducera min sig-fig Tabib D'Odo (Peter löste mysteriet med namnet beundransvärt snabbt!). Har redan jobbat vidare med en större scen med en marknad i "min" stad Mophet så (som vanligt) mer är på G ;)

För er som vill nörda ner er ordentligt så finns karaktärens backstory i Flickr-länken :)

Tabib D'Odo - crossing the desert by Andreas Lenander, on Flickr

Tabib D'Odo - GoH sig-fig (Kaliphlin) by Andreas Lenander, on Flickr

Gideon

Välkommen till Kaliphlin!
Ser verkligen fram emot din tolkning av en ökenstad längs Oljevägen :)

Odidoma

Snyggt bygge och bra bakgrundsstory. Jag ser också fram emot dina fortsatta byggen. Inte omöjligt att jag dammar av mina gamla GoH-figs nu när halva swebrick har börjat bygga för GoH.

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 17 augusti 2018 kl. 01:44
Välkommen till Kaliphlin!
Ser verkligen fram emot din tolkning av en ökenstad längs Oljevägen :)
Stort tack 😜. Det går raskt framåt så mer är på G. Riktigt kul att få skapa sig en stad efter eget tycke å smak, samtidigt som man berättar en historia 😀. Å riktigt kul välkomnande av de andra GoH-medlemmarna!

Citat från: Odidoma skrivet 17 augusti 2018 kl. 03:33
Snyggt bygge och bra bakgrundsstory. Jag ser också fram emot dina fortsatta byggen. Inte omöjligt att jag dammar av mina gamla GoH-figs nu när halva swebrick har börjat bygga för GoH.
Tack! Kul att du gillade storyn också. Haka på du med vetja  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.