Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC Tävling: Mini moduler build.

Startat av Ras 74, 26 juni 2012 kl. 22:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Hoppas det är ok att jag (förhoppningvis) byter ut denna bild imorgon mot en i LEGO och inte LDD? Ska försöka bygga med sonens bitar i morgon.

Det här är det jag mest förknippar med Göteborg - har bara varit i stan några gånger men bytt tåg väldigt ofta :)

isola

Tappade suget lite när jag såg att någon hunnit före.
Men må bästa moc vinna.  :P

(Hoppas jag använt godkända bitar, har tyvärr inte ful koll  :-\ )

Skrytsson

Mitt bidrag - Göteborgs domkyrka. Måste säga att det var väldigt svårt att få till det med så få bitar.

Alla delar som använts har funnits med i icke-licensierade set 2011/2012.




Skafte


Superkalle

#20
Den jädra internetkopplingen dog. Jag sitter i en segelbåt, inblåst på Läsö ute i Kattegat, och det är lite svajigt med nätet. Hade änna glömt tävlingen och kom ihåg fem i tolv (bokstavligen). Så jag har inte med mig några av LDD-ritningarna jag gjort, så jag tror jag ev. är diskad ändå  :P :)

Men det jag tänkte visa var några gamla godingar:



Tyvärr är denna läppstift-version fler än 60 bitar. Götheborg III skall för övrigt ha segel, men den bilden har jag inte tillgång till just nu.

Hade också tänkt visa Jakob (första Volvon) och en micro-version av Gothia towers (dock med 200 bitar, så den var rökt ändå).

Ras 74

#21
Huvva vilka bra byggen som har åstadkommits.

@ Skrytsson: Eventet är i Göteborg ;)
@ Teabox: Har du någon mer ide, så kör!
@ Superkalle: Kommer du hem till på lördag, så kör något tills dess

Ett bra tips är att använda udda och "heta" bitar/färger i modellerna om man kan ;)

Jag tycker att vi kör på lite till för att ge lite eftersläntrare mer tid.
Ni får fram till lördag den 27/7 kl. 23:59 på er att bygga något. Sedan blir det sammanställning och
röstning efter det

Bra jobbat alla än så länge.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

swestar

#22
En litet bidrag jag mixtrat ihop nyss. En gammal spårvagn 60-talet?. 56 bitar. Skall tilläggas, har aldrig varit i Göteborg. Hittade bilden på nätet. Ingen som byggt en spårvagn så jag gjorde ett försök. Har ingen aning om jag använt rätt bitar. Om inte, är det bara att skrota bidraget. Referensbilden finns med.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Gillar spårvagnen! Och ett ganska innovativt spår...

Superkalle

Superfräsh spårvagn. Riktigt schysst  :)

Stigge72

Jag tänkte spårvagn ett tag, men det var en bit jag tänkte använda som inte tillverkats sedan tidigt 80-tal eller så... ;)
Vad är spåret för bitar?

Skrytsson

Fin spårvagn. Men undra om inte tan-partiet borde vara vitt istället?

Citat från: stigge72 skrivet 20 juli 2012 kl. 23:28
Vad är spåret för bitar?

Ser väl ut att vara svarta 40379 Dinosaur Tail End Section.



Dock har den biten i svart inte ingått i något set under 2011-2012.

swestar

#27
Citat från: Skrytsson skrivet 21 juli 2012 kl. 00:36
Fin spårvagn. Men undra om inte tan-partiet borde vara vitt istället?
-Solen har tärt på färgen sedan 60-talet är tanken

Citat från: stigge72 skrivet 20 juli 2012 kl. 23:28
Vad är spåret för bitar?

Citat från: Skrytsson skrivet 21 juli 2012 kl. 00:36Ser väl ut att vara svarta 40379 Dinosaur Tail End Section.
-Stämmer alldeles utmärkt



Citat från: Skrytsson skrivet 21 juli 2012 kl. 00:36Dock har den biten i svart inte ingått i något set under 2011-2012.
-Har du säkert alldeles rätt i
       
         - Kollade med BL, 2010 fanns väl svart senast med eller?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tobbe Arnesson

Mycket snygg spårvagn och NPU på spåret!
Blogg: Robotkampen

mordatre


Kastar mig in i leken, mest för att det är kul.

Lisebergstornet (med glashissen) och spaceport nedanför.  58 bitar. Tror alla bitar har varit med efter 2010. De som inte syns är 2x2 round brick, 6L bar with stopring samt tile 1x2.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.