Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning: Zonen] Kritiskt läge

Startat av EpsilonEta, 19 april 2015 kl. 22:22

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Mitt bidrag till Zonen utmaningen stora kategorin.

Jag hade egentligen inte tänkt bygga ett till bidrag men jag fick en så bra idé att jag var tvungen att genomföra den. Det var lite tungt att hinna till deadline och hann inte få en BL order men som tur var är många "rum" varianter av tidigare kap3 byggen (som så klart fick gå åt)

Det här är en representation av Liiz kamp mot sjukdomen. Den utspelar sig mellan dag 2 och uppvaknandet i Kap3: I svåra tider...
De tre sista rummen utspelar sig på sjukhuset men i två av dem är hon så sjuk att allt händer mer som i en dröm än bygger på förvrängda bilder av verkligheten.


Kapitel 3,5: Kritiskt läge

Liiz hämtas och körs till ett sjukhus.



-Ta det lugnt. Allt kommer bli bra.
Liiz slumrar in i en dåsig dvala med en känsla av välbehag.

Allt är bra ett tag tills hennes rustning försvinner och hon känner sig mycket svag och utsatt



En mardröm träder fram och hon känner sig liten och rädd.
Hon kommer ihåg en vaggvisa som hennes pappa brukade sjunga. Den handlade om att inte vara rädd för mörkret och när hon hörde den kändes alltid monstren mindre farliga.



Ett ljus uppstår och hon känner sig tryggare. När hon närmar sig ljuset förändras omgivningen och monstren blir mer hanterbara.


~Kom igen. Du kan klara det här. Var stark.


Liiz känner sig mycket starkare och börjar slåss mot monstren.
Efter vad som känns som en evighet slutar de att komma och hon faller ihop av utmattning.


~Kom igen. Du måste vakna.

-Jag vill inte upp. Jag är sjuk. Låt mig sova.
~Vakna då.


Meta

En bild på hela bygget


Och en till på rum 2.


Käkarna hade jag redan sedan jag började bygga Grimlock för över ett år sedan. (Har legat oanvänd i ca ett år)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Häftiga scener och kul att se hur du knutit ihop allt till en helhet :)

Kvarnbacka

Grymt att du lyckades få ihop det på så kort tid. Snyggt blev det också!

EpsilonEta

Tackar!

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 19 april 2015 kl. 22:37
Grymt att du lyckades få ihop det på så kort tid. Snyggt blev det också!
Ja, har man inga barn kan man få till en del på en vecka. Det går också ganska fort att bygga när man kör (mestadels) studs upp. Dessutom hade jag några saker klara. Käkarna, monstren, dörröppningen på sjukhuset är samma som skannern i kap3. Hela det rummet är en (spegelvänd, ville gå medurs) förvrängning av sjukhusrummet hon vaknar i.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Calmcacil

Snyggt bygge, vita chima vargen <3
Hoppas myndigheten på Hera kollar upp hälsan på sina ambulansförare, har hört att de på Primus ofta blir smittade och din förare verkar ha kört rätt in i en vägg ;)
Bild 2 ser ut som en låglevel karaktär som gått fel och hamnat i ett höglevel område, riktigt nice.

Peter S


o0ger

verkar onekligen ganska kritiskt ja... :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Gillar rummen. Konceptet med fyra scener i ett bygge är väldigt inspirerande. Får försöka göra något liknande någon gång :)

EpsilonEta

Citat från: Peter S skrivet 20 april 2015 kl. 08:46
Gillar flerrumslösningen, igen! :D
Citat från: Teabox skrivet 20 april 2015 kl. 12:59
Gillar rummen. Konceptet med fyra scener i ett bygge är väldigt inspirerande. Får försöka göra något liknande någon gång :)
Ja, jag har sett det några gånger och gillar konceptet. Det finns faktiskt en gång mellan varje rum (utom första och sista) men en är gömd bakom vattenfallet.

Citat från: o0ger skrivet 20 april 2015 kl. 09:01
verkar onekligen ganska kritiskt ja... :)
Ja, men hon överlever för att hon är huvudkaraktär tjurig och har hög viljestyrka. (och lite till men det kommer senare. kan säga att det finns en anledning att några kapitlet slutar med ...)

Citat från: Calmcacil skrivet 20 april 2015 kl. 01:00
Snyggt bygge, vita chima vargen <3
Hoppas myndigheten på Hera kollar upp hälsan på sina ambulansförare, har hört att de på Primus ofta blir smittade och din förare verkar ha kört rätt in i en vägg ;)
Bild 2 ser ut som en låglevel karaktär som gått fel och hamnat i ett höglevel område, riktigt nice.
Jag tror de sjuka främst kommer från personal som smittats innan man kom på hur allvarlig situationen var. Annars har Samfundet riktigt dåliga karantänsrutiner. Eller så får klumpiga poliser och ambulansförare förtur till sjukhusen :)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.