Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Micropolis Tower

Startat av swestar, 04 oktober 2014 kl. 23:22

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Ett litet bygge till [CB Micropolis]  :)

by SweStar, on Flickr
by SweStar, on Flickr
by SweStar, on Flickr
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

lindyhep

Jag säger som swestar brukar göra själv:

+1

(Gillar men har lite svårt att i tanken få ihop hur högt det där tornet egentligen är....i skala mot bilar o så...)


Joacim

Jag såg ditt torn i går men utan helikopter där skrev du hur högt tornet är 48 eller något sådant väl? ???

swestar

Citat från: lindyhep skrivet 05 oktober 2014 kl. 00:23
Jag säger som swestar brukar göra själv:

+1

(Gillar men har lite svårt att i tanken få ihop hur högt det där tornet egentligen är....i skala mot bilar o så...)


Citat från: Joacim skrivet 05 oktober 2014 kl. 08:34
Jag såg ditt torn i går men utan helikopter där skrev du hur högt tornet är 48 eller något sådant väl? ???

1 plupp=7,5 foot= (7,5*30.48cm) 2,286 meter. http://twinlug.com/micropolis-micro-city-standard/ Tornet=48 pluppar= (48*2,286) 109,728 meter högt (om jag har räknat rätt :) ).

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Joacim

Haha  Burj Khalifa 828 meter släng dig i en vattenpöl va ::) :P

Peter S

Det är verkligen superläckert på alla sätt. Men funkar det med överhänget baktill? Flytta in tornet mer mot mitten för att vara på den säkra sidan...

swestar

Citat från: Peter S skrivet 05 oktober 2014 kl. 18:16
Det är verkligen superläckert på alla sätt. Men funkar det med överhänget baktill? Flytta in tornet mer mot mitten för att vara på den säkra sidan...
Satt och fundera på det igår faktiskt. Kom fram till 2 lösningar: 1. Den du nämner, flytta in tornet... 2. Bygga en 16*16 park/vatten modul bakom tornet (lutar mest mot den lösningen).  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Grundmodulen är 16x16 men det finns ju egentligen inget som hindrar en att göra 2-4 moduler som hör ihop i samma kvarter. Jag har gjort åtta moduler totalt som hör ihop med varandra i respektive kvarter. Borde få tummen ur och fota dem någon dag.

Kul att få en exakt skala. Höjden en brick motsvarar 2,7 m om jag räknat rätt. Det är ungefär ett våningsplan inklusive bjälklag i ett bostadshus.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Riktigt snyggt! Gillar särskilt att du fått med en helikopter, ger verkligen en dimension till åt staden :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.