Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] SHIPtember USS Viking JYL-class destroyer

Startat av drdoddo, 06 september 2016 kl. 22:16

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Å så de färdiga bilderna på mitt SHIP! Varit riktigt kul och lärorikt. Är själv rätt nöjd med slutresultatet med tanke på att det var mitt första försök på SHIPtember, hoppas ni får ut något nöje av det också :)
Det tog 5 dagar totalt och skeppet mäter 130 studs. Mer info på Flickr, enjoy!
USS Viking - JYL-class destroyer in space by Andreas Lenander, on Flickr
USS Viking - JYL-class destroyer in space by Andreas Lenander, on Flickr
USS Viking - SHIPtember 2016 engine by Andreas Lenander, on Flickr
USS Viking - SHIPtember 2016 final poster by Andreas Lenander, on Flickr


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Jättesnyggt! Lagom avvägning mellan släta partier och greebling. Fint med den röda färgen. Men hur man än gör finns det alltid en fiskform, i detta fall en Brugd...  ::)

drdoddo

Tackar, tackar! E själv ganska förtjust i det så kul att andra verkar gilla det också  ;D

lingonfil

Imponerande resultat på endast fem dagars byggande! Som någon sa på flickr är det en tydlig idé som är konsekvent genomförd. Det var kanske därför du lyckades bygga det så fort?

Nu ökar pressen på oss andra att blir klara...

drdoddo

Citat från: lingonfil skrivet 07 september 2016 kl. 11:41
Imponerande resultat på endast fem dagars byggande! Som någon sa på flickr är det en tydlig idé som är konsekvent genomförd. Det var kanske därför du lyckades bygga det så fort?
Nu ökar pressen på oss andra att blir klara...
Haha, tackar! Feel the pressure...  :o ;D
Jag började ju tänka lite på detta en bit innan september och hade en ganska klar plan för hur jag skulle bygga. Blev dock en del justeringar under resans gång. Kul med WIP-tråden så man haft möjlighet att bolla lite ideér. Ska för övrigt bli riktigt kul att kika på skeppen IRL då jag tror (och hoppas) att de flesta följer med på nästa swebrick-sammankomst :)

Illuwatar

Riktigt snyggt - att få till detta på en knapp vecka är bra gjort, även om man tar "betänketiden" i betraktelse... Jag får vara glad om mitt skepp blir klart innan september är över.

För övrigt så får jag dock mer associationer till futuristiska gevär än fiskar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.