Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Foothills

Startat av Full Plate, 09 februari 2018 kl. 22:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2018 kl. 20:38
Citat från: Full Plate skrivet 10 februari 2018 kl. 15:25
Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2018 kl. 11:08
Kanonsnyggt. Visst är benen på min raket byggda på liknande sätt med tiles/plates sektioner i bredd.
Tack! Ja, jag hade för mig det. Det är en väldigt användbar teknik :) Är det du som kommit på den?
Det kan man aldrig veta. Jag tog i vilket fall fram tekniken till raketen själv eftersom jag var tvungen att lösa mitt problem, men andra kanske redan hade gjort det före mig, inget jag hade sett i vilket fall.
Häftigt! Simon Pickard använde tekniken för vägen i sin Monaco Hairpin, men den är ju ganska ny. Mycket möjligt att du är först ut :) Tack för inspirationen iaf :)

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 11 februari 2018 kl. 20:36
Kan bara stämma in i hyllningskören, och jag ångrar bittert att jag inte köpte flex spikes när det begav sig. Det är ju galet bra granar i den skalan.
Tackar Magnus! Ja, de är verkligen väldigt användbara :) Jag behövde köpa till fler för jag hade inte tillräckligt från bulken. Går åt rätt stora mängder för att få en tät skog.


dalle

Du har fått in den episka känsla som landskapet bjuder på.

Teabox

Väldigt snyggt. Bra användning av bitarna så att säga :)

Joacim

Härligt bygge! Imponerad.

Full Plate

Citat från: dalle skrivet 12 februari 2018 kl. 06:16
Du har fått in den episka känsla som landskapet bjuder på.
Tack! Jag ville få det att se ut som ett riktigt landskap. Det jobbiga är bara att man måste ha så sjukt många träd, men i så här liten skala är det iaf görbart :)

Citat från: Teabox skrivet 12 februari 2018 kl. 11:03
Väldigt snyggt. Bra användning av bitarna så att säga :)
Tackar! Flex spikes är rätt givna här, men är inte så säker på hur bra cattle horns funkar. Blir nästan lite för stor böj på dem, men de behövs samtidigt för att bryta upp det alltför raka mönstret man får om man bara kör spikes.

Citat från: Joacim skrivet 12 februari 2018 kl. 12:56
Härligt bygge! Imponerad.
Tack Joacim :)

Zilmrud

Enormt imponerad av detta bygge! Grattis till TBB också!. Blir också sugen på att bygga Micro landskap. Köpte dock inga spikes vilket jag ångrar nu. Eller ja..... när jag beställde så hade jag inte trott att jag skulle bygga i microskala överhuvudtaget  ::)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Sollan

Oj så snyggt! Härliga färgskifningar och så naturtrogen natur!

Full Plate

Citat från: Zilmrud skrivet 12 februari 2018 kl. 14:19
Enormt imponerad av detta bygge! Grattis till TBB också!. Blir också sugen på att bygga Micro landskap. Köpte dock inga spikes vilket jag ångrar nu. Eller ja..... när jag beställde så hade jag inte trott att jag skulle bygga i microskala överhuvudtaget  ::)
Tackar! Kul att det verkar inspirera fler till att bygga mikrolandskap :) Spikes är inte alltför dyra, men man behöver rätt många bara ;P

Citat från: Sollan skrivet 13 februari 2018 kl. 21:51
Oj så snyggt! Härliga färgskifningar och så naturtrogen natur!
Tack Sollan! Det är lite färre färgskiftningar än vad jag brukar ha i mina byggen, vilket nog är naturligare, om än lite mindre iögonfallande.

Betweenbrickwalls

Nu även på Brickvaults Top 10 MOCS of the week ☺ från den 18 februari!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

fillishave

Så otroligt snyggt bygge! Älskar att du tagit dig tid att göra en så snygg inramning av landskapet också!

Full Plate

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 20 februari 2018 kl. 21:31
Nu även på Brickvaults Top 10 MOCS of the week ☺ från den 18 februari!
Oh, tack för infon! Hade inte sett den :) Kul!

Citat från: fillishave skrivet 22 februari 2018 kl. 09:43
Så otroligt snyggt bygge! Älskar att du tagit dig tid att göra en så snygg inramning av landskapet också!
Tackar! När det är så mycket genomskärning av berg så behöver man distrahera lite från stora, tråkiga LBG ytor ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.