Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Expedition in i mangroveskogen

Startat av Gideon, 16 februari 2016 kl. 00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Otroligt snyggt! Jag var tvungen att bildgoogla lite, för mitt minne av Arne Weise-erans 1 med naturen var att mangrove växte mycket tätare. Men så hittade jag den här bilden:



:)

Full Plate

Riktigt snyggt! Träden är underbara  :) Alltid kul att få inblick i någons fotouppsättning också. Mycket man kan lära sig :)

Gideon

#17
Tack så mycket för alla kommentarerna! :)
Får se om jag smyger med det i nån låda till Halmstad trots att det var för sent att anmäla byggen, kan ju ställa fram det en stund på fredagkvällen om inte annat? Däremot är det inte precis byggt för transport ;)

Citat från: dalle skrivet 16 februari 2016 kl. 05:45
Finns inte 1x2 round brick i dark tan?
Tyvärr verkar 3062b inte finnas i dark tan :(
Av de färger som fanns kvar att välja på tyckte jag tan smälte in bäst, men försökte dölja dem så mycket jag orkade från "rätt" sida iaf.

Citat från: bitbrist skrivet 16 februari 2016 kl. 07:54
Gillar  träden! sitter dom fast i "basen" eller är dom dit ställda? 
Ett ödmjukt förslag: Dark tan under trans-clear tiles skulle nog kunna få vattnet att se bättre ut.
Svaret på varför jag bara körde tan under vattnet är för att träden sitter fast i tan technic bricks (6541 och 32000 så att hålen ska motsvara en stud). Lekte en stund med tanken på att bygga dark tan närmast vattnet på stranden, men tyckte att det var bättre med bättre kontrast mot stammarna om all sand fick vara tan.

Citat från: dalle skrivet 16 februari 2016 kl. 12:26
Citat från: carlmagnuso skrivet 16 februari 2016 kl. 11:11
Lego ÄR en materialsport  :D
Så även fotografering.  :)
Det är lättare att med bra fototeknik fuska med billig utrustning inom fotograferingen, en billig bakgrund och bra ljus duger långt även med mobilkamera. Inte lika lätt att fuska med bitarna om man inte jobbar digitalt ;)
Om man har som vana att bygga och fota när resten av familjen sover är dock bra blixtar inte så dumt på våra breddgrader.

Citat från: Skafte skrivet 16 februari 2016 kl. 12:31
Jag var tvungen att bildgoogla lite, för mitt minne av Arne Weise-erans 1 med naturen var att mangrove växte mycket tätare. Men så hittade jag den här bilden:
Det var såna bilder jag hade som inspiration också :)
Jag försökte först med en massa bionicle spines mm i nederdelen på träden men tyckte att de bitar som behövdes för att hålla ihop allt gjorde det lite för klumpigt. Det kändes mer elegant att bara köra med de fint böjda former som dinosauriesvansarna erböjd.

Edit: Halmstad var det visst vi ska ställa ut i det här året! Det är visst redan 2016? ;)

dalle

Citat från: Gideon skrivet 16 februari 2016 kl. 15:42

Får se om jag smyger med det i nån låda till Visby trots att det var för sent att anmäla byggen, kan ju ställa fram det en stund på fredagkvällen om inte annat? Däremot är det inte precis byggt för transport

Jag hoppas få se den i Halmstad.  ;)

Kwagge

Citat från: Gideon skrivet 16 februari 2016 kl. 15:42
Tack så mycket för alla kommentarerna! :)
Får se om jag smyger med det i nån låda till Visby trots att det var för sent att anmäla byggen, kan ju ställa fram det en stund på fredagkvällen om inte annat? Däremot är det inte precis byggt för transport ;)


Gideon ska ha en egen Swebrick utställning i Visby  ;)

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 16 februari 2016 kl. 15:49
Citat från: Gideon skrivet 16 februari 2016 kl. 15:42
Tack så mycket för alla kommentarerna! :)
Får se om jag smyger med det i nån låda till Visby trots att det var för sent att anmäla byggen, kan ju ställa fram det en stund på fredagkvällen om inte annat? Däremot är det inte precis byggt för transport ;)
Gideon ska ha en egen Swebrick utställning i Visby  ;)
Hehe hade nog det för bra i Visby att jag längtar tillbaka för mycket ;)

Skafte

Du är hemskt välkommen! Vi skall prata på nördcafe på måndag, vore kul om du kan ta med till dess!

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 16 februari 2016 kl. 16:04
Du är hemskt välkommen! Vi skall prata på nördcafe på måndag, vore kul om du kan ta med till dess!
Såg faktiskt eventet på facebook och tänkte att det var synd att sånt inte händer i de här trakterna ;)

Myko


Ozp




robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

ByggareDan

Fint litet bygge med levande känsla, kan ju bli svårt att toppa detta bygge när/om du bygger vidare på "pirat"utmaningarna.
Som andra påpekat riktigt snygga träd byggd av lite udda bitar med snygg helhet.


/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.