Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Satt och såg Repmånad (med Lasse Åberg) på Tv för inte så länge sen (och kom och tänka på dina soldater)  Så nu vill vi ju se en golfbana till dina soldater att tälta på.


/ByggareDan

Gravyking

Före detta Callahan!

stej123

Roade mig idag med att ta en ny (lite bättre) bild av Draken.



Förbättringsförslag?

ByggareDan

Tycker att den ser riktigt bra ut, tycker att alla dina militärbyggen håller hög klass och är väl genomtänkta.


/ByggareDan

Myko

Har du försökt få övergången mellan round slopes:en mindre abrupt? Med half-stud offsets osv. Tycker det kunde se mindre kantigt ut där med lite trix.

stej123

Citat från: Myko skrivet 17 januari 2014 kl. 16:58
Har du försökt få övergången mellan round slopes:en mindre abrupt? Med half-stud offsets osv. Tycker det kunde se mindre kantigt ut där med lite trix.

Jag har provat, men gav upp då jag inte blev nöjd (och tillfälligt fruktansvärt less på det där j*vla planet :P). Men ska nog göra ett nytt försök med halv stud-offset eller kanske t o m någon variant med hinge-bricks för att få slopsen att gå kant i kant med vingen.

stej123

Har byggt lite på stridsledningscentralen som ska in i berget jag håller på att bygga.




swestar

#67
stiligt
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Joge

Mycket vackra skapelser! :) Själv besökte jag DC Vesslan (också är insprängt i berget) nyligen, som fram till för några år sedan tillhörde civilförsvaret, och där fanns i mitt tycke en del intressanta saker att beskåda...vet ej om det går att återskapa i LEGO, men förhoppningsvis :P

stej123

Har provat med half stud offset för att få en mjukare form på vingarna, men det blev väl sådär... I rätt ljus ser det väl bra ut, men så snart ljuset ligger fel så ser det riktigt kantigt ut... Vad tycker ni?




Myko

Jag tycker det blev mycket bättre.

Ja i visst ljus ser det kantigt ut, men den gamla versionen såg ju ännu kantigare ut!

stej123

Citat från: Myko skrivet 29 januari 2014 kl. 12:33
Jag tycker det blev mycket bättre.

Ja i visst ljus ser det kantigt ut, men den gamla versionen såg ju ännu kantigare ut!

Jag vet inte jag... Är väldigt kluven till vad jag tycker blir bättre  :P Jag får lov att fortsätta experimentera

phastas

Det ska vara lite kantigt - det är ju Lego! Andra versionen var bättre, måste vara svårt att få till ett så fint plan som Draken :)

stej123

Jag fortsätter pilla med Draken. Roade mig med att göra en jämförelse med en ritning för att se hur mycket jag avviker från originalet. När det gäller längd/bredd så är jag nästan mitt i prick. Höjdmässigt ligger jag väl ~2 plates fel, men det kan jag nog inte göra så mycket åt om jag vill bibehålla stabiliteten (swooshabiliteten) i bygget. Möjligtvis kan jag få den 1 plate "smalare".

I övrigt är ju vinklarna på ytter- och innervinge långt ifrån 100%, och till följd av det är att jag förkortat vingen längst fram vid luftuttagen för att inte förhållandet mellan ytter- och innervinge ska se ännu knasigare ut.

Kritik och synpunkter uppskattas  :)

carlmagnuso

Tillräckligt nära originalet i min värld. Man ser direkt vad det ska föreställa, det tycker jag är det viktigaste, sedan att det inte går att få 100 procent likt iom de begränsningar som finns tycker jag man kan leva med. Hur som, bra klossat! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.