Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Modulex färgkarta

Startat av andreaseldh, 02 juni 2017 kl. 23:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Tack, men Mx Pastel Blue har jag redan på färgkartan. Dessutom vet jag inte om det går att bygga likadana rektanglar med 1 x 5.

colonel

#16
Jag ber om ursäkt - nästa gång jag svarar på ett inlägg vil jag läse det först... ;)

andreaseldh

Ingen fara, jag har själv gjort samma misstag många gånger!

andreaseldh

#18
Nu är färgkartan klar! Åtminstone så långt som man kan få tag i bitar just nu på BrickLink.


P6260313 by Andreas Eldh, on Flickr

Som tidigare nämnts återstår tre färger ...
... och även bokstaven x på 3x4 tile, så jag leker lite med Modulex logga istället. Får se om jag kanske ger upp väntan på bit och ber shiftaltcmd trycka åt mig?

Och ni som nominerar byggen för Månadens MOC: Idag tog jag bort [WIP], så jag kandiderar alltså under juni månad.

andreaseldh

Nu har det blivit en färg till, Mx Violet. Men någon Mx Medium Blue blev det tyvärr inte, eftersom de bitar jag fick var exakt samma nyans som jag redan har markerat som Mx Tile Blue. Vem som har fel av oss vet jag inte och tyvärr finns inga Mx Tile Blue till försäljning just nu på vare sig BrickLink, BrickOwl eller BrickScout. Saknas gör även bokstaven x på 3x4 tile medan färgen Mx Tile Brown just nu endast finns till salu som 8x8 tile. Alltså tvingas jag pausa vid dessa 25 färger:


23Mx White
24Mx Light Bluish Gray
25Mx Light Gray
26Mx Charcoal Gray
27Mx Tile Gray
28Mx Black
29Mx Red
30Mx Pink Red
32Mx Brown
33Mx Buff
34Mx Terracotta
35Mx Orange
36Mx Light Orange
37Mx Light Yellow
38Mx Ochre Yellow
39Mx Lemon
40Mx Olive Green
41Mx Pastel Green
42Mx Aqua Green
43Mx Tile Blue (?)
45Mx Pastel Blue
46Mx Teal Blue
47Mx Violet
48Mx Pink
49Mx Clear


P2270460 by Andreas Eldh, on Flickr

andreaseldh

Lagen om tingens djävlighet: När man har fått sin 26:te färg så hittar man inte siffrorna :P

P8081495.JPG

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.