Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tempel i djungeln

Startat av Gideon, 14 maj 2017 kl. 10:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Några upptäckare har gett sig ut i New Terras djungel efter att de hört ett rykte om en stad av guld. Som vanligt är såna rykten överdrivna, men de hittar i alla fall ett intressant tempel...







Byggt för en tävling i Brethren of the Brick Seas, på Eurobricks.

Magnus den store

Lyckat bygge. Gillar känslan av att djungeln tagit över civilisationen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Sjukt snyggt! Lär vara prispall på den!
Vad har du använt som urnor?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 14 maj 2017 kl. 11:08
Sjukt snyggt! Lär vara prispall på den!
Vad har du använt som urnor?
Vi får väl se, det är bara ett av byggena i ett collab med två andra byggare eftersom jag inte hade tid att göra 16x16 + 32x32 + "unlimited" på egen hand :)

Urnorna är 33008 + 6995 från Scala.

Wineyard

Mycket fin! Du har träffat av arkitekturen perfekt och du fick mig att påminnas om ett av mina gamla byggen!


PS: Och tur att du har fotat med torsona bakifrån ;)

Gideon

Citat från: Wineyard skrivet 14 maj 2017 kl. 11:32
Mycket fin! Du har träffat av arkitekturen perfekt och du fick mig att påminnas om ett av mina gamla byggen!

PS: Och tur att du har fotat med torsona bakifrån ;)
Tack! Kul att du också varit inne på detta något mindre "välbyggda" tema :)

Torsona blev bättre utan att trycket syntes ja, vilket dock mest var en positiv bieffekt av hur byggets komposition blev ;)

jalex

Fantastiskt bygge! Riktigt bra detaljrikedom på stenarna på templet. Bra komposition med palmen och trädet på var sin sida.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Anders67

Gillar verkligen bygget, ett typiskt maya pyramid med härlig grönska och en mix mellan LBG och olive grönt. Palmens blad var ju roliga.

Jag bifogar en detalj jag särskilt gillar
- hur du fällt in "gubben" in i muren en halv studs samt att använder 1x1 round tile istället för 1x1 round plate samt mixen med LBG/olive grönt.

dalle

Juste tempel. En detalj som jag gillar är palmbladen.
Skönt att du fick in lite dt i botten av bygget.

fork

Snyggt, gillar också bladen på palmen, vad är det för bit?

Gideon

Citat från: fork skrivet 14 maj 2017 kl. 13:41
Snyggt, gillar också bladen på palmen, vad är det för bit?
40386 Dinosaur Flipper with Pin

Full Plate

Grymt snyggt! Gillar också palmen väldigt mycket :)

Odidoma

Wow! Så många snygga detaljer och perfekt balanserat!

drdoddo

Very pretty 😜  Riktigt bra balans mellan byggnad och grönska. Ett bygge man blir glad av att titta på vilket alltid är ett gott betyg!

o0ger

Jag älskar detta bygge. Du går alltid all in med dina byggen Jonas. Det är kul att se. Stora byggen med massor av detaljer.

En sak jag uppmärksammade var det fina stenansiktet som vaktar ovanför ingången.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.