Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

The family "home sweet home"

Startat av Odidoma, 12 januari 2017 kl. 18:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2017 kl. 20:46
Tack för alla kommentarer. Jag blev kär i alla karaktärer så jag ville ha alla med framifrån på bilderna, kan bli bättre på det till nästa  bygge. Snart kommer Alfreds "skalp" direkt från Bl och då kommer den sista familjemedlemmen bli klar. Förslag på hur man bygger en bra banjo tas tacksamts emot. Jag gillar hur mycket som går att läsa in i bygget.
Det finns två klisterlappar om det skulle duga:
30261pb029
30261pb025
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.


Odidoma

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 15 januari 2017 kl. 20:56
Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2017 kl. 20:46
Tack för alla kommentarer. Jag blev kär i alla karaktärer så jag ville ha alla med framifrån på bilderna, kan bli bättre på det till nästa  bygge. Snart kommer Alfreds "skalp" direkt från Bl och då kommer den sista familjemedlemmen bli klar. Förslag på hur man bygger en bra banjo tas tacksamts emot. Jag gillar hur mycket som går att läsa in i bygget.
Det finns två klisterlappar om det skulle duga:
30261pb029
30261pb025
Tack! Den övre finns inte till salu, tyvärr men den undre som var lite tråkigare finns så det får bli en sådan så länge.

Magnus den store

Har sett att 3900 använts som banjo. Synd bara att det inte finns en stickers i den storleken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Satt uppe inatt och byggde ihop ännu en liten scen från "familjen" .Här i köksmiljö. de två detaljer jag var mest nöjd med syns minst men det är panelen med övergång till väggen + halv plate inskjutningen mellan skåpdörrarna under diskbänken.












Sockerbit

bra bygge! Snygg design på stolarna, den ska man kanske sno...  :)

lingonfil

Vad det än är som steks på spisen så tror jag att jag avstår. =)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.