Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbygge 2016] Kvarteret med träfasader

Startat av Emma, 06 november 2016 kl. 19:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Nya bilder, och nu är jag nästan klar! Saknar lite gröna plates. Ska låta husen stå ett tag nu, så jag får en känsla för vad jag eventuellt vill ändra på.




Emma



Här skiner solen! Men även bland de mest solstrålande minifigs regnar det ibland.

Drain pipes! En liten detalj som höjer bygget tycker jag. Några olika lösningar ser ni här.




Emma



Ingång till tan-huset. Portkoden är hemlig. Men alla vet att det är 5346. Någon som listar ut varför just den koden passar extra bra?

Joacim


Meh

Citat från: Emma skrivet 24 november 2016 kl. 12:05

Ingång till tan-huset. Portkoden är hemlig. Men alla vet att det är 5346. Någon som listar ut varför just den koden passar extra bra?

LEGO

Emma

Citat från: Meh skrivet 24 november 2016 kl. 12:34
Citat från: Emma skrivet 24 november 2016 kl. 12:05

Ingång till tan-huset. Portkoden är hemlig. Men alla vet att det är 5346. Någon som listar ut varför just den koden passar extra bra?

LEGO

Jupp!

Meh

Hade det som kod ett tag innan mitt återfunna legointresse blev officiellt. :)

mossarp


mattiasr

Det vita huset älskar jag.

Hur blir portkoden lego förresten. Jag fattar inte...  :P

Magnusengstrom

Citat från: mattiasr skrivet 24 november 2016 kl. 21:28
Det vita huset älskar jag.

Hur blir portkoden lego förresten. Jag fattar inte...  :P

Om man tittar på knappsatsen på en telefon så har den bokstäver under siffrorna.

ByggareDan

Fina hus som har hög typisk svensk igenkänningsfaktor.

På en gammal miniräknare med röda (eller gröna) kantiga digitalsiffror blir ju 0.937 LEGO om man vänder räknar och "läser" från fel håll.


/ByggareDan

lindyhep

Kan ju passa på att byta kod såhär till jul. 2412 tycker jag skulle passa alldeles utmärkt då.

Husen har jag inte mycket att önska kring men nån slags buskage eller liknande kring sandlådan tror jag skulle passa.


Perhed

Wow snyggt! Gillar alla husen men det mörkröda är nog ändå min favorit. Hoppas man får se dem live någon gång.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Jesperrydhog


Emma

Citat från: Perhed skrivet 24 november 2016 kl. 23:02
Wow snyggt! Gillar alla husen men det mörkröda är nog ändå min favorit. Hoppas man får se dem live någon gång.

Alla mästerbyggen planeras väl att ställas ut tillsammans i Linköping? Jag har i alla fall mentalt börjat förbereda mig på att jag ska försöka transportera ner dem dit.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.