Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: darthmortar skrivet 27 juni 2018 kl. 13:55
Citat från: Magnus den store skrivet 27 juni 2018 kl. 11:37
Citat från: skitkid skrivet 18 juni 2018 kl. 16:26
200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!

Båda BAP?

Idag har jag bara handlat på Bricks & Pieces.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge

Citat från: Magnus den store skrivet 27 juni 2018 kl. 11:37
Citat från: skitkid skrivet 18 juni 2018 kl. 16:26
200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!

Trädatammen är cool. Köpte med 5/6st sådana innan Huskvarna o hade de i layouten.

Magnus den store

Slog till på ett par Wonder Woman . 75 sek hos BR.

Citat från: Kwagge skrivet 27 juni 2018 kl. 16:19
Trädatammen är cool. Köpte med 5/6st sådana innan Huskvarna o hade de i layouten.

Jag nöjde mig med två. Ska försöka bygga träd.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Etzel

Jag skaffade Harry Potter och Hedwig Brickheads idag. Troligtvis först i Sverige sa kassören på Lego Store. De hade Hermione också, men inget annat HP-lego.

swemixon

Igår kom med posten. Blir ett bra tillskott till minifigsamlingen.

DanielEss

Citat från: swemixon skrivet 30 juni 2018 kl. 14:41
Igår kom med posten. Blir ett bra tillskott till minifigsamlingen.

Det är den verkligen! Strandversionen blev jag lite besviken på men ser VERKLIGEN fram emot friluftslivsvarianten!

darthmortar

Føtex hade REA så det blev bla flera Dimension för 25kr st, samt och till rabatterat pris. Jagade också en cmf polis men gick bet i flera affärer.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

CopMike


shiftaltcmd

Myrorna vid Adolf Fredrik har minifigurer till salu.
En gott o blandat låda för 10kr styck. Antar att man kan bygga ihop sin egen. Inget som föll mig i smaken idag.
Och ihopbyggda figurer i en monter. 15kr o uppåt.
Löslego i färdiga påsar 69 eller om det var 79kr styck. Mycket skräp.
Inga fynd men det blev tre riddare och en rödrock.

lindyhep

http://www.swebrick.se/index.php?topic=100.msg252916#msg252916

Såg till att få en minifig (nästan) utan bok. Har tydligen missat Pingvinens schyssta pälskrage tidigare. Ett paraply skadar ju inte att ha heller. Och hatten var ju inte så dum.

Boken placerades i bakre delen av bilen så får barnen ta den eller nobba den.

o0ger

Köpte lite lego från lego-havet på klossfestivalen! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

#6491
Citat från: lindyhep skrivet 05 juli 2018 kl. 22:35
http://www.swebrick.se/index.php?topic=100.msg252916#msg252916

Såg till att få en minifig (nästan) utan bok. Har tydligen missat Pingvinens schyssta pälskrage tidigare. Ett paraply skadar ju inte att ha heller. Och hatten var ju inte så dum.

Boken placerades i bakre delen av bilen så får barnen ta den eller nobba den.
Köpte några sådana idag också 19;95kr/st
Men jag får inte ihop hur de kan få ekonomi i dessa. Hur mycket tjänar LEGO på detta?

shiftaltcmd

Lägre moms på trycksaker än leksaker.
Känns väl som nåt överblivet som inte sålt, passar Lidl (eller Rusta för nåt år sen).
Bättre att tjäna lite pengar än inga alls. Stålmannen såg jag på toysrus för ett år sen, 59/69/79 kommer inte ihåg.

Här var det kanske 100 tidningar fem olika. Köper nog det som finns kvar till veckan. Behåller legot o skänker tidningarna till röda korset som ligger bredvid.

dalle

Norpade åxå några pysselböcker när jag passerade Lidl i morse. Bra med lite Pingvinaccessoarer.
Det fanns sju olika tidningar i den butik jag besökte.

insurrection

Letade pysselböcker på Lidl, hittade inga men däremot serie 18 påsar så klämde fram ett gäng jag saknade.
Tryckfel på musen till elefantdräktstjejen, den är enögd! Mest kul tyckte jag men rapporterade ändå på lego.com för att bidra till kvalitetskontrollen (hehe och vem vet, kanske få en ersättningsfig?)


DSC_0387
by lego_insurrection


DSC_0389
by lego_insurrection

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.