Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Omöjliga figurer

Startat av andreaseldh, 28 juli 2013 kl. 00:44

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

... fortsättning från stegus tråd Perspective Japonaise

Ny figur september 2020

Jag läste en serie i en 91:an-tidning (eller om det var Fantomen) nån gång på 1990-talet, jag tror den hette Vi och pappa, där far och son går på konstutställning med Oscar Reutersvärds verk. Och i slutrutan har sonen byggt en underbar modell i Lego. Ända sen jag läste serien har jag alltid velat bygga just den modellen, men i skrivande stund har jag förlagt tidningen. Borde kanske kontakta förlaget om de kan identifiera serien ...

andreaseldh

Detta kanske inte räknas som japanskt perspektiv, och hade jag haft snedskurna bitar hade det kunna göras snyggare. Jag använde det som illustration till Beatleslåten Eight days a week på musikvinjettråden.

andreaseldh

#2
Vem behöver riktigt Lego och en bra kamera, det går precis lika bra med LDD.  Detta byggs av pojken i serien Vi å pappa, när jag fått klartecken från tecknaren lägger jag upp serien så ni får läsa den.

andreaseldh

Här är serien jag hämtat modellen från och jag är stolt att säga: Publicerad med tillstånd!

andreaseldh

Nu har jag byggt i riktigt Lego, men tyvärr har jag ingen bra kamera.

andreaseldh

Tillbaka till det elektroniska Legot, nu med en vinjett av seriens sista ruta.

andreaseldh

Nu har jag lånat en bra kamera och fotat modellen på nytt! Originalbilden är 16 megapixel men så stora bilder får man ju inte lägga upp här.

andreaseldh

Jag har dragit mig länge för att bumpa detta ämne, men nu kan jag inte hålla mig längre. Min hittills enda upplagda bild på flickr är originalbilden på 16 megapixel.


omojlig16mpx by andreaseldh, on Flickr

Peter S

Bravo! Den måste du ta med dig till nästa utställning!  ::)

andreaseldh

Jag har tyvärr rivit den, men jag tror att bitarna fortfarande ligger samlade i en ziplock-påse om du vill försöka bygga själv.

Detta är ett avsteg från mitt vanliga bygga-och-ha-kvar, men det finns ju många här i föreningen som hellre bygger-fotar-river. Vi har diskuterat former för att visa foton på utställningar och jag skulle gärna ställa ut detta foto.


qbert

Längesedan jag läste, men K.P's Uti vår hage är min favoritserie, all time.. Coola "synvillebyggen" ni gjort!
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: qbert skrivet 24 juni 2016 kl. 21:31
Längesedan jag läste, men K.P's Uti vår hage är min favoritserie, all time.. Coola "synvillebyggen" ni gjort!
+1 på båda.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Citat från: qbert skrivet 24 juni 2016 kl. 21:31
Längesedan jag läste, men K.P's Uti vår hage är min favoritserie, all time.. Coola "synvillebyggen" ni gjort!

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 24 juni 2016 kl. 22:46
+1 på båda.

Tackar!

Här är förresten en POV-Ray-rendering av slutrutan i serien.

andreaseldh

#13
Det var många i Uppsala som frågade efter en bygginstruktion, så här kommer den!

Peter S

Applåd!
(Har LDD Axonometrisk projektion?)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.