Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mina(a) bidrag till TBB "create-a-calendar" tävling

Startat av drdoddo, 06 december 2016 kl. 14:57

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Temat för bidrag nr 1 är...classic space! Valde att göra en blandning av minifigs, minifig-tillbehör och microbuilds - så ungefär samma upplägg som de kalendrar som finns att köpa :)

Classic space - TBB create-a-calendar contest by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo


byStfn

Superfina! Snygg inramning också! Ser väldigt officiellt ut!

drdoddo

Citat från: byStfn skrivet 06 december 2016 kl. 21:30
Superfina! Snygg inramning också! Ser väldigt officiellt ut!
Haha, kul att du gillade dem. Försökte få ihop alla på en gemensam bild men det blev aldrig riktigt bra. Så det blev individuella bilder och sen collage med passande bakgrund. Tänkte att det här skulle ge just en lite mer "officiell look" ;)

Illuwatar

Fina! :) Detta är kalendrar jag skulle kunna tänka mig att köpa...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sockerbit


drdoddo

Citat från: Illuwatar skrivet 07 december 2016 kl. 13:02
Fina! :) Detta är kalendrar jag skulle kunna tänka mig att köpa...
Tackar :) En rolig tävling, bara hoppas LEGO kikar och blir inspirerade att producera några nya teman.
Citat från: Sockerbit skrivet 07 december 2016 kl. 13:12
Snyggt! Fler luckor och fler teman vill jag se.
Tack! Får se om jag får ihop några fler.
Tills vidare kan jag bjuda på lite närbilder för att ilustrera hur otroligt roligt minifigsen kan ha med de medföljande fordonen ;)
TBB Advent calendar contest - steampunk - closeups by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeups by Andreas Lenander, on Flickr



drdoddo

Tack så hjärtligt gott folk 😀 Kul tävling å lite kul att den blev uppskattad.


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram



drdoddo

Citat från: jalex skrivet 26 december 2016 kl. 16:07
Grattis!  :)
Tack! Å ett stort lycka till angående årets bygge på TBB. Riktigt imponerande att ha ETT bygge med på den listan, smått ofattbart att ha TVÅ! Är riktigt imponerad över realismen du lyckas skapa i dina byggen och med ditt fotande.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.