Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen ÖREBRO 6-9 juli 2017

Startat av klossbutiken.se, 02 februari 2017 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Citat från: mortil skrivet 09 juli 2017 kl. 20:29
Hemma i ett Soligt Jönköping efter att släppt av Clarmo på ett sjukt idylliskt ställe.  enda som fattades hos han var en sjö :P

Skulle iaf vilja tacka Fredrik och alla som ordnat klossfestivalen för ett trevligt event och en riktigt trevlig fredagskväll.

Och inte minst alla Swebrickare och övriga utställare (om det var några) för ett trevligt event och många roliga pratstunder (och byggstunder).

Jag tackar ödmjukast för den lite oplanerade liften och ett trevligt resesällskap hem.

Jag får också passa på att tacka för en jättetrevlig tillställning och alla utställare samt personal som arbetat med festivalen.
Samt att det varit supertrevligt att prata med alla er swebrickare som jag samspråkat med under helgen.
Jag är jättenöjd med festivalen och hoppas jag får återse er alla i framtiden.


Kwagge

Citat från: Ozp skrivet 09 juli 2017 kl. 18:42
Citat från: LeifSpangberg skrivet 09 juli 2017 kl. 17:49
Är det ingen som har "översiktsbilder" över bordens/öarnas placering i hallen, lämpligen från öfre planet. Vore kul att s.a.s. få en helhetsbild, då det verkar skilja sig en del från tidigare år...
/leif ( i sjuksängen... >:( )

https://flic.kr/p/WmRHG8

Samt https://flic.kr/p/Wyxawz

Ozp


Carl T

Jag sitter i Skutskär i ett hus fullt av nördar och har hunnit slå upp tältet, doppa mig i Dalälven och dricka en öl.

Dock kom jag på att jag missat att lämna in lappen med tider jag stod vid byggena och likaså kvittona på middag
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

pehter aka ibbe

#79
Meddan jag väntar på att övriga familjen ska vakna så har jag gått igenom lite bilder och lagt upp en hög, finns ytterligare i albumet på Flickr.


klossfestival_2017_001 by pehter aka ibbe, on Flickr


klossfestival_2017_092 by pehter aka ibbe, on Flickr


klossfestival_2017_093 by pehter aka ibbe, on Flickr


klossfestival_2017_011 by pehter aka ibbe, on Flickr


klossfestival_2017_050 by pehter aka ibbe, on Flickr


klossfestival_2017_084 by pehter aka ibbe, on Flickr
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Peter S

Instämmer med alla. Kul och välordnad utställning, men framförallt så himla kul att ses!

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 10 juli 2017 kl. 02:01

Dock kom jag på att jag missat att lämna in lappen med tider jag stod vid byggena och likaså kvittona på middag

Ta ett foto på din tidlapp o skicka till mig...

Jag glömde med kvittona.. är nog bara att skicka in till Klossbutiken

Kwagge

Trevligt med bilderna Pehter  :D

Men saknar en film  ;)

jemakrol

Har varit på min första Klossfestival nu och är hemma med ömma fötter, massor med intryck och ett glatt leende på läpparna. Fantastiskt kul att se alla otroliga byggen och träffa, om så som hastigast, alla duktika personer bakom byggena!

Själv stod jag i montern för Brixtar och talade mig varm om detta, i egenskap av pladdertacka och testare. Jag har inte själv börjat bygga seriöst än (samlar mest) men efter att ha sett allt fint IRL är jag otroligt inspirerad.

Till detta vill jag ge en eloge till alla utställare och arrangören för ett otroligt proffsigt och intressant arrangemang!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Kwagge skrivet 10 juli 2017 kl. 10:01
Citat från: Carl T skrivet 10 juli 2017 kl. 02:01

Dock kom jag på att jag missat att lämna in lappen med tider jag stod vid byggena och likaså kvittona på middag

Ta ett foto på din tidlapp o skicka till mig...

Jag glömde med kvittona.. är nog bara att skicka in till Klossbutiken

Stod det verkligen att vi skulle skicka in kvitton? Tror att det stod att ersättningen var 100 kronor per dag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

robinnilsson403

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 juli 2017 kl. 12:03
Citat från: Kwagge skrivet 10 juli 2017 kl. 10:01
Citat från: Carl T skrivet 10 juli 2017 kl. 02:01

Dock kom jag på att jag missat att lämna in lappen med tider jag stod vid byggena och likaså kvittona på middag

Ta ett foto på din tidlapp o skicka till mig...

Jag glömde med kvittona.. är nog bara att skicka in till Klossbutiken

Stod det verkligen att vi skulle skicka in kvitton? Tror att det stod att ersättningen var 100 kronor per dag.

Mot kvitto, ja. Fick även lära mig att om man är flera i familjen som ställde ut så ska det vara separata kvitton.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

pehter aka ibbe

Citat från: Kwagge skrivet 10 juli 2017 kl. 10:02
Trevligt med bilderna Pehter  :D

Men saknar en film  ;)

Ska se om jag får lite tid i kväll att knåpa ihop något....
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Lordflintstone

Citat från: pareriksson skrivet 07 juli 2017 kl. 09:13
Citat från: Anders67 skrivet 07 juli 2017 kl. 07:53
Citat från: Kwagge skrivet 06 juli 2017 kl. 22:48
Vill tipsa om att på TBB så,skrivs det om en liten medtidsbyggnad som finns på Klossfestivalen denna veckan! Grabben är bara 16 år så ingen Swebrickare än...

http://www.brothers-brick.com/2017/07/05/beauty-decay-shape-castle-wall/

Två grymma byggen har han med sig!

Mycket fina byggen och byggteknik!
Vi ska försöka ta hand om honom i Väst. Även om han inte har åldern inne tycker jag han gott kan få vara med på våra träffar om han vill.
Kan inte styrelsen ge Jonhatan  ett heders medlemskap tills han fyller 18? Uppebbarligen har han nått en hög mognad i sitt byggande och det är inte jätte många byggare som har två byggen i TBB.

BerraBZ

Tack också från mig.  Det var roligt att få vara med för första gången.  Allt är hemma igen.  Tack till Fredrik och Johan och alla sina kollegor för en bra organisation av det hela.  Vi ses nog igen.
Bernd "berrabz" Zieger

Gideon

#89
Citat från: Lordflintstone skrivet 10 juli 2017 kl. 14:01
Citat från: pareriksson skrivet 07 juli 2017 kl. 09:13
Citat från: Anders67 skrivet 07 juli 2017 kl. 07:53
Citat från: Kwagge skrivet 06 juli 2017 kl. 22:48
Vill tipsa om att på TBB så,skrivs det om en liten medtidsbyggnad som finns på Klossfestivalen denna veckan! Grabben är bara 16 år så ingen Swebrickare än...

http://www.brothers-brick.com/2017/07/05/beauty-decay-shape-castle-wall/

Två grymma byggen har han med sig!

Mycket fina byggen och byggteknik!
Vi ska försöka ta hand om honom i Väst. Även om han inte har åldern inne tycker jag han gott kan få vara med på våra träffar om han vill.
Kan inte styrelsen ge Jonhatan ett heders medlemskap tills han fyller 18? Uppebbarligen har han nått en hög mognad i sitt byggande och det är inte jätte många byggare som har två byggen i TBB.
Jättekul att duktiga TFOLs kan vara med och ställa ut också! Ute på nätet finns många riktigt duktiga byggare som inte fyllt 18 år och på en sån här utställning är väl kvalitet viktigare än byggarens ålder?

Jag tror att jag har värvat honom till MLCB nu också och lovade inte bara på skoj att vi ska se till att ge projektet en nystart och beställa mer bitar lagom till att han fyller 18 år om 1½ år ;)
Så vi får väl sikta på det till Klossfestivalen 2019?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.