Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Micropolis Bus Station

Startat av Nybohov Creation Ltd., 24 oktober 2016 kl. 08:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Vissa i familjen är lite busstokiga, så ett busstorg är på sin plats i Micropolis.

Ovanligt hektistk:

(Plattformen sticker upp en halv plate.)

En lastbil har förirrat sig in på torget, men det är fotografens fel:


RIMG1829 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Snyggt! Fina bussar och fint tak till busshållplatserna.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 24 oktober 2016 kl. 09:22
Snyggt! Fina bussar och fint tak till busshållplatserna.
Tack! Taken är nog lånade från det där Internet, men det behöver jag inte berätta.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Snyggt, det blir ett bra tillskott till staden.

Jag glömde kanske berätta detta men efter Halmstad kollade jag upp storleken på lite olika bussar. Kom fram till att en buss i stadstrafik bör vara 3-4 plates hög, en långfärdsbuss 4 plates och en dubbeldäckare 5 plates.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 24 oktober 2016 kl. 11:55
Snyggt, det blir ett bra tillskott till staden.

Jag glömde kanske berätta detta men efter Halmstad kollade jag upp storleken på lite olika bussar. Kom fram till att en buss i stadstrafik bör vara 3-4 plates hög, en långfärdsbuss 4 plates och en dubbeldäckare 5 plates.
Tackar!

De med lila tak är nog en plate för hög. 4 är lagom höjd tycker jag – dubbelt så hög som en personbil.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Jag har bara gjort bussar som är 3 plates höga eftersom jag vill ha bussar av låggolvstyp.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Snyggt. Nu behöver vi bara några mindre hållplatser också... ;)

Mina bussar brukar för övrigt vara 3 plates, eller mer exakt 2 plates och 1 tile, och trans clear i mitten.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Stigge72 skrivet 24 oktober 2016 kl. 23:22
Snyggt. Nu behöver vi bara några mindre hållplatser också... ;)

Mina bussar brukar för övrigt vara 3 plates, eller mer exakt 2 plates och 1 tile, och trans clear i mitten.
Tackar!

Jag kan nog klämma in ett par hållplatser på andra moduler, kanske vid min tågstation. Sjukt transportsystem om man endast kan kliva på och av på ett ställe.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.