Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

Fel, fel, fel! ;)

Rätt svar är givetvis The Shawshank Redemption, eller Nyckeln till frihet som den heter på svenska. Riktigt bra film!
Blogg: Robotkampen

Teabox

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 november 2010 kl. 06:32
Fel, fel, fel! ;)

Rätt svar är givetvis The Shawshank Redemption, eller Nyckeln till frihet som den heter på svenska. Riktigt bra film!

Det där måste vara rätt svar. Första filmen jag tänkte på iaf :P

Etzel

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 november 2010 kl. 06:32
Fel, fel, fel! ;)

Rätt svar är givetvis The Shawshank Redemption, eller Nyckeln till frihet som den heter på svenska. Riktigt bra film!
Här var det rätt! Bra Tobbe, du är det din tur ;)

Tobbe Arnesson

Tjoho! Bra djupkänsla i hålet tycker jag, men jag saknar planschen som ska sitta över.  ;)

Här är en lite svårare än min förra, men det beror bara på att jag tror inte fullt så många har sett någon av filmerna. Har man gjort det bör man ta det hur lätt som helst!

Edit: Har man inte sett någon av dem bör man definitivt göra det, om man gillar film.
Blogg: Robotkampen

AndersI

Curlingspelare... ??

Har inte en aning - ser nog för lite film.

Tobbe Arnesson

Citat från: AndersI skrivet 03 november 2010 kl. 08:36
Curlingspelare... ??

Har inte en aning - ser nog för lite film.

Ja, har man inte sett någon av dem lär man få det svårt... Men det är ingen ovanlig film på något sätt, SVT visade en av dem under hösten och de återfinns i de flesta välsorterade filmbutiker.
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Någon av dem låter lite fel för den gissnong jag hade som var A Clockwork Orange.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Ras 74

Jag har det (kanske) Boondock Saints!
Har inte sett tvåan, men hört att den skall vara så där.
Men den första är en top 10 av favo filmer. Då är inte SW 6 filmer inkluderade alls i den listan  ;D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Fel det med, du har uppenbarligen inte sett någon av filmerna. Det räcker utmärkt att ha sett bara den ena då de visuellt inte skiljer speciellt mycket...
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Klurigt värre... Får tänka lite till och återkomma.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

De ser lite ut som två änglar och du har nämnt att du gillar Kevin Smith så jag kör en gissning och säger Dogma :)

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Dogma är en rätt kvalificerad gissning måste jag säga, men likaledes fel.

Trodde inte den här skulle behöva ledtrådar faktiskt, men låt gå:

1997 spelades filmen in i Österrike med tyska som språk, men samma regissör gjorde en amerikansk kopia scen-för-scen med andra skådisar tio år senare.
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.