Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling 2017-2: RÖD

Startat av krakfot, 15 maj 2017 kl. 10:07

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Dags för byggtävling RÖD (kvartalstävling 2)!


Nu är det jag (Krakfot) som tagit över som tävlingsledare i swebrick och har lite gått och dragit benen efter mig ett tag men nu är det dags att bygga.
Tävlingen är som sagt min första och självklart skall det inte gå någon obemärkt förbi...
Så här kommer tävlingen "Ren Övermålad Design" eller kort och gott RÖD


Tävlingen går helt enkelt ut på att välja en färg och göra en monokrom moc. Ni får leka med ljussättningen/skuggor vid fotograferingen men själva bygget skall vara enfärgat.

Regler:
•   Endast en synlig färg (t.ex LBG, behöver inte vara röd med andra ord) Bitar som inte syns får ha andra färger
•   Valfritt motiv
•   Maxstorlek 16*16 studs och 16 brick hög. (Inget overhang utanför 16*16*16)
•   Alla bitar som syns i bygget skall ha funnits i vald färg i minst ett officiellt legoset någon gång.
•   Digitala bidrag är tillåtna (Men ni får inte använda bitar som inte uppfyller föregående punkt)
•   Max två bilder per bygge (max 600 * 600 pixlar)
•   Det är tillåtet att skicka in fler än ett bidrag
•   Tävlingen är öppen för alla forummedlemmar (att bli forummedlem är gratis och du kan göra det här: http://www.swebrick.se/index.php?action=register)

Omröstning på forumet utser första, andra och tredje pris
Det kommer även lottas ut ett pris till ett av bidragen

Förstapris:
Andra pris:
Tredje pris:

utlottning:

Sista inlämningsdag 30 Juni 2017

Lycka till!

stej123

Ska tävlingsbidrag läggas upp i den här tråden?

krakfot


drdoddo

Någon ska väl vara först ut :)

Monochrome MC by Andreas Lenander, on Flickr

Monochrome MC by Andreas Lenander, on Flickr

swestar

#4
I'll be back

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

embe


Emma

Brand i källaren!

Den röda hinken fick bestämma färgen. Jag gillar enfärgade mini-figs och ville bygga något kring det. Originaltanken var en minifig som häller ut en färgburk. Men jag råkade hitta två stycken 32558 eldsflammor från Bionicle. Varför inte en eld. Och sen gick jag bara lös med de röda bitar jag hade i närheten.

Här är resultatet.

Icestoffe

#7
Under gårdagens packning av minifigurer så blev denna skapelse till.
Väldigt enkel med en färg och endast en bit. (Minifigurernas baseplate)

High_buildings_20170624 by Icestoffe O, on Flickr

Då till och med frun som inte är Lego intresserad såg att bitarna blev till ett höghus kunde det kanske vara passande här!

Odidoma

Här kommer ett snabbt bidrag, jag hoppas att jag hinner med ett till.


Full Plate

Citat från: Odidoma skrivet 26 juni 2017 kl. 00:57
Här kommer ett snabbt bidrag, jag hoppas att jag hinner med ett till.

Snyggt! Ser ut att vara lite väl högt dock om jag inte ser fel. Behöver kanske kapa lite på toppen så du kommer ner till 16 bricks i höjd?

Odidoma

Haha, det går dåligt för mig i den här tävlingen, då skrotar jag även mitt tredje bidrag så får jag börja om igen. Än finns det tid.

krakfot

Citat från: Odidoma skrivet 26 juni 2017 kl. 20:10
Haha, det går dåligt för mig i den här tävlingen, då skrotar jag även mitt tredje bidrag så får jag börja om igen. Än finns det tid.

Ja nu har du (och alla andra) tre dagar kvar...

janho

Här kommer mitt bidrag: en gyllene fågel.

Jag var tvungen att minska den för att bli inom den 16*16*16 "kuben" men jag blev ganska nöjd med resultatet i alla fall.

Golden bird

Golden bird


Full Plate

I mörkret är alla kyrkogårdar grå.




LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.