Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.




mortil

Citat från: Nextuz skrivet 04 januari 2018 kl. 12:46
Citat från: mortil skrivet 04 januari 2018 kl. 10:29
Citat från: Nextuz skrivet 03 januari 2018 kl. 15:25
Citat från: mortil skrivet 30 december 2017 kl. 19:21
Bygger på en Bergsborrmaskin.

Booring :P

Stendött  :o ;D

Hehe.. jaa :P
Jag älskar Elon Musk. Han har humor :)

Du vet va dom sa när dom körde Musk i elektriska stolen ?

EL ON

(oh jävlar va kass)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Teabox


theCroc

#3546
Den har en egen tråd men mitt nuvarande projekt är en modulär hörnbyggnad med ett litet torg och ett klocktorn.

Dagens bidrag var att byta färg på byggnadens lutande tak till mörkrött.



Själva tråden med fler bilder finns här:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=12330.0

Byggare M

Min femåring fick ett piratskepp i present, vilket fick mig att bli nostalgisk och tänka på den piratö jag själv lekte så mycket med som barn. Minns att den hade en hängbro där många svärdsdueller ägde rum. I varje fall så tyckte jag det kunde vara på sin plats med ett litet sjörövarhak. Så här är gårdagens bygge med sonen. Får se om det på sikt blir en till byggnad med en hängbro emellan.

eon

Citat från: Byggare M skrivet 28 januari 2018 kl. 07:59
Min femåring fick ett piratskepp i present, vilket fick mig att bli nostalgisk och tänka på den piratö jag själv lekte så mycket med som barn. Minns att den hade en hängbro där många svärdsdueller ägde rum. I varje fall så tyckte jag det kunde vara på sin plats med ett litet sjörövarhak. Så här är gårdagens bygge med sonen. Får se om det på sikt blir en till byggnad med en hängbro emellan.

Se där. Det är bara att du anmäler dig till CB Pirat.

Raffe81

#3549
Har de senaste dagarna för första gången byggt något "eget". Gjorde om Ghostbusters HQ till en hörnbyggnad som skulle passa lite bättre bland mina övriga modulhus. Har en del kvar att jobba på men det börjar likna något i alla fall.


Illuwatar

Fyra vägmoduler till Innanför Muren-projektet. Enformigt och trist, men nödvändigt för att komma vidare med bygget (framförallt monorail-stationen)...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

CopMike


Jaxne

Citat från: Raffe81 skrivet 28 januari 2018 kl. 16:02
Har de senaste dagarna för första gången byggt något "eget". Gjorde om Ghostbusters HQ till en hörnbyggnad som skulle passa lite bättre bland mina övriga modulhus. Har en del kvar att jobba på men det börjar likna något i alla fall.


Vad är det för hylla? Verkar vara intressanta mått :)

Raffe81

Citat från: Kristofer Jaxne skrivet 29 januari 2018 kl. 10:58
Citat från: Raffe81 skrivet 28 januari 2018 kl. 16:02
Har de senaste dagarna för första gången byggt något "eget". Gjorde om Ghostbusters HQ till en hörnbyggnad som skulle passa lite bättre bland mina övriga modulhus. Har en del kvar att jobba på men det börjar likna något i alla fall.

Vad är det för hylla? Verkar vara intressanta mått :)

Det är 2st IKEA Ekby Östen där den ena är kapad till lagom längd :)

mortil

Håller på med ett chassie till något terränggående.  förmodligen får det bli en 13 bil eller något sånt
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.