Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

13-12-11: Platt

Startat av Skafte, 24 oktober 2013 kl. 10:01

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Intåg i Mörkmården

En scen från Hobitt när dvärgarna och Bilbo tar stegen in i Mörkmården. Början på en farofylld och strapatsrik vandring i skogens dunkel.

Odidoma

Bra tänkt och bra genomfört. Gillar hur du tänker i en annan "vinkel".

Tie Fighter

Hmmm fattas det inte en dvärg?

dalle

Citat från: Tie Fighter skrivet 07 februari 2014 kl. 08:41
Hmmm fattas det inte en dvärg?
Den tjocka ligger lite efter.  ;)

krakfot

Mitt bidrag till denna platt-tävling blir den gamla Skattkartan: att se att denna gamla karta som suttit på vägen i evigheter är en gammal skattkarta råder det väl ingen tvivel om, det finns ju en röd prick i norr... men vad är denna karta kan dölja för hemligheter syns först när man byter betraktarvinkel. Då ser man plötsligt en välbekant ö mitt i Östersjön med ett kryss med en röd prick i mitten som tydligt visar var man skall bege sig om man till exempel vill bli bjuden på ett svalkande glas saft eller en glass en varm sommardag :)

Record

Här kommer mitt bidrag, tanken är att det skall vara en liten historia, det kommer en yngling med tåg, sen ger han sig upp i bergen, efterlyst, så han tänker överrumpla fiskargubben som äger huset för att komma åt hans identitet, men det han inte vet är att en indian ligger i bakhåll :), samtidigt som sheriffen  just startat sitt sökande nere vid gården....
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

Kom igen nu, bara timmar kvar!

Svartkrut

#22
Hade nästan tänkte ge upp detta, men svängde ihop ett snabbygge idag. Bättre sent än aldrig.  ;)
Såg precis att det ser ut som om ett blad hamnat utanför ramen på första bilden. Måste ha kommit åt den. Tog en extra bild för att visa att allt håller sig inom ramen.

shiftaltcmd

Gjorde en variant på kulspel.
Kulan, eller legobollen, ska färdas hela vägen från start till mål utan att hamna i något av hålen.
Man håller helt enkelt i den med händerna istället för att vrida på rattar. Vill man göra det svårare kan man låta två personer hålla i.
Använde mycket slopes, så det är viktigt att kontrollera farten.
Den heller inte helt plan, på några ställen har jag lagt in "fartbulor" som man ska försöka ta sig över. Finns det knoppar på toppen så får man inte köra över.

cptCalavera

Så, ett sista-minuten-bidrag.

Först gjorde jag en båt på ett stormigt hav. Men blev inte nöjd så jag producerade den här plattformsspelinspirerade saken istället.

(ber om ursäkt för blixt på den första bilden och färgen på den andra. Min kamera gillar inte min vardagsrumslampa :P)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Skafte

Tack för alla fina bidrag! Ursäkta att röstningen inte kommit igång än, det kom ett Lego World litegrann i vägen.  ;)

Försöker få till det under dagen!

Limpfittz

Är det för sent att vara med i tävlingen?



-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

AndersI

Man kan nog misstänka att det är i senaste laget - "Bidrag skall publiceras senast kl 23.59 den 11/2 2014.", och röstningen är i full gång...

Kvarnbacka

Det var för övrigt ganska likt ett av de andra bidragen  ;)

Limpfittz

Citat från: AndersI skrivet 21 februari 2014 kl. 11:56
Man kan nog misstänka att det är i senaste laget - "Bidrag skall publiceras senast kl 23.59 den 11/2 2014.", och röstningen är i full gång...

haha, ja jag såg det nu! attans!

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 21 februari 2014 kl. 12:09
Det var för övrigt ganska likt ett av de andra bidragen  ;)

wow det har du rätt i! Kul att vi körde på samma motiv, men olika stilar! :)
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.